Een grote volksverhuizing?

Een grote volksverhuizing?  

Van webstreepjelog via een voorlopig Punt, dat eigenlijk mijn website is, ga ik nu naar Word Press.  Mét mij zijn heel wat medeloggers voorlopig elders bezig op een noodadres of hebben definitief hun biezen gepakt. Men is ook naar elkaar op zoek gegaan, want onze contacten zijn belangrijk. Dat hebben we wel gemerkt toen iedereen iedereen ‘zomaar’ kwijt was.  Gelukkig is er iemand zo vooruitziende geweest en heeft het weblog Verhuisd aangemaakt. Dat stelde al enigszins gerust. Sommige contacten zijn er

Een hond. Beeld: Giacometti.

weer, maar veel andere nog steeds niet. Eigenlijk zie ik een soort mierenhoop voor mij, met een hoop mieren uit verschillende ‘hopen’, die de weg kwijt zijn en veel van hun zo vertrouwde contacten, de meesten met hun spulletjes in een soort vluchtkoffertje, op zoek naar een nieuw, beter en zo mogelijk betrouwbaarder weblog adres. Anderen blijven min of meer kalm afwachten en hopen hun webpagina’s ongedeerd terug te krijgen, al zal er heel wat aan gerepareerd moeten worden. Er schuilen zelfs wat drama’s achter. Ik hoorde iemand via Facebook zeggen: “Ach, Thérèse, ik word te oud om nu weer een nieuw blog te beginnen…*zucht*…”. Ook kreeg ik een mailtje van een medelogger, die ik ook in het echt ontmoet heb, die mij zei: “Het was mooi, onze vriendschap, maar ik denk dat ik het web-log nu maar laat voor wat het is…”. Er zit meer tragiek achter dan je zou denken. Oké, ik ben misschien wat sentimenteel, maar het ontroerde mij. En vanaf nu dus zit ik bij Word Press, grotendeels dankzij Nanos, die bij mij op bezoek was en spontaan aanbood ‘even’ een blog daar voor mij aan te maken. Bij deze mijn hartelijke dank, Nanos. Mooi hè, dat wij elkaar ook helpen? Na een komend waarschijnlijk druk weekend ga ik mij er eens goed in verdiepen. Het is toch allemaal weer anders. En veranderingen….ik houd juist zo van alle vertrouwde dingen in het leven. Nou ja, ik ben nog uit de vorige eeuw, denk ik dan maar.

9 thoughts on “Een grote volksverhuizing?

  1. Wat lief van Nanos, en wat ziet het er hier prachtig uit! Bij Punt is weinig onrust, maar soms heb ik het gevoel dat ik daar niet in de goede buurt woon. Weinig anschluss met de meeste buren, om het zo maar eens uit te drukken. Misschien dat ik ook maar eens…

  2. Veranderingen bieden nieuwe kansen. Dat geldt nu en in de “vorige eeuw” ook. Ja Nanos heeft goed werk verricht (ik blink ook maar eens die kant op), het ziet er prachtig uit. En een mierenhoop is ook hoop!

  3. Hi Thérèse, mooi dat ik je hier ook tegenkom. Nanos heeft een mooie site voor je gemaakt, ziet er prima uit.
    Ga door, ga door, bloggen heeft geen leeftijdsgrenzen, dat weten we! De meeste bekenden zie je weer terug en wie ik nog mis haal ik wel weer in:-)

  4. Heel mooie hond. Door de web-logafgang kwam ik op die verhuissite een paar leuke onbekende logs tegen die ik nu lees, dus het heeft ook wel weer zijn aardige kanten. En ik vind die word press logs allemaal stukken mooier dan webstreepje.

  5. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik vind het ook altijd jammer als mensen afhaken met een weblog. Door de jaren heen gaan de berichtjes over en weer toch deel uitmaken van je leven. Dat die veranderingen dit in de hand werken betreur ik ook.

  6. Lieve Thérèse, Heel verstandig dat je hier opnieuw bent begonnen. Laat dat weblog.nl toch. Veel beloven, weinig doen en a.s. dinsdag 27 september 5 WEKEN uit de lucht. Het zijn daar gewoon een stelletje sufferds en amateurs. Dit is toch geen manier om met klanten (betaald of niet-betaald) om te gaan??? Communiceren staat bij weblog.nl niet hoog in het vaandel.
    Mara en ik zijn blij overgestapt te zijn naar Blogspot en zoals je kunt zien zijn al onze items, zelfs nog wat extra, weer in takt. Weblog.nl gaan wij t.z.t. als archief gebruiken en de meest belangrijke items hevelen wij over naar onze weblog bij blogspot.

    Heb je al eens een kijkje op onze nieuwe weblog genomen?? We zitten er al vanaf 1 september j.l. We vragen je dit omdat we nog geen enkele reactie van jou mochten zien bij ons.
    Was je ons ook kwijtgeraakt?
    Tot blogs en reply
    Saludos
    Mara y Albert

  7. Mooi geworden hier. Nog wel een beetje een echo merk ik. Ik ben ook nog wees. Heb wel een poging gewaagd bij blogspot maar ben daar erg eenzaam zonder mijn vaste lezertjes. En om nou iedereen te gaan benaderen dat ik verhuisd ben… Ik had nl. een aantal volgers die wel blogs lezen maar zelf niet bloggen. Als mijn oude blogjes niet terugkomen denk ik ook dat ik de handdoek in de ring werp.

    PS wat ik erg mis bij de andere aanbieders is een plek waar je eens rustig door allerlei blogs en nieuwe posts heen kunt bladeren zodat je soms op een pareltje stuit die je dan een tijdje kan volgen. Alles werkt via profielen en daar houd ik niet zo van.

  8. Ook deze weer gevonden. Eerder had had ik je al omgepunt en nu ga ik je ompressen. 🙂

    Zelf had ik een maand terug m’n testblog bij wordpress aangemaakt. De reden was om te kunnen zien wat de verschillen zijn met het wordpress dat weblog gaat leveren. Eergisteren, een dag na mijn vakantie lukte het me om op 1 van mijn weblogs in te loggen en daar in het beheer te kijken. Ziet er dus hetzelfde uit omdat het ook wordpress is, maar weblog heeft er wel wat aan toegevoegd qua aanpassen van de lay-out. Later wilde ik daar verder kijken, maar sinds gisteren kom ik niet meer in dat beheer en zijn mijn weblogs daar ook weer uit de lucht. Schiet dus niet zo erg op.

Geef een reactie

