Vruchtbare gesprekken

In het weekend –lijkt al weer lang geleden- had ik wat diepgaande gesprekken met iemand. Eerst schrok ik er soms wat van en ging mijzelf verdedigen, maar later drong het misschien pas goed tot mij door. Ik heb het in mijn oren geknoopt  en er in de meest praktische zin lering uit getrokken . Het gaat mij om deze zin: ‘Van plan zijn, ja van plan zijn……dáár hebben we niks aan, maar waarmaken, uitvoeren die hap, DOEN dus !’ Ik heb het een beetje vrij vertaald, in mijn eigen woorden opgeschreven.  En zegt u nu zelf, een voortvarend gezegde. Daar heb je nog eens wat aan. Morgen of zo….nee, niet of zo, DOEN, doe ik een logje schrijven over hetgeen ik gisteren dan ook daadwerkelijk deed. Weet u misschien ook zo’n gezegde waar je wat mee kunt, wat je waar kunt maken??

'Wat een uitzicht, mensen !'

14 thoughts on “Vruchtbare gesprekken

  1. Plannen maken lijkt me prima. Regeren is vooruitzien. Je kunt die plannen ook inplannen, wamt niet alles kan tegelijk. Maar een ander gezegde luidt: Stel niet uit tot morgen wat ge heden doen kunt. Dat dan wel weer!

  2. Ik vind die van Irene wel goed, en zelf zou ik met ‘ken ik niet ligt op het kerkhof’ op de proppen komen.
    Want alles valt te leren. En op zijn minst te proberen.

  3. Het hangt er vanaf wat je van plan bent, nooit deed, en nu ineens wel zou moeten doen. Als dat een bank overvallen is zou ik het maar houden bij de plannen. Sommige mensen in onze samenleving doen vaak te veel zonder er goed over na te denken van te voren en dat is ook niet best. Het is de combi die vaak zorgt voor de beste resultaten…

  4. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
    En als goeie tweede:
    De mens lijdt het meest door hetgene dat hij vreest en toch niet komt opdagen.

  5. Misschien is ie juist te simpel. Ik kreeg vroeger thuis nogal eens commentaar als ik een slim maniertje had gevonden om een klusje snel te klaren. Daar had ik die kreet op bedacht.

Geef een reactie

