Een verrassende ontmoeting

Weet u nog dat ik eergisteren een dagje uitging in mijn  uppie? Naar Enkhuizen?  Ik heb daar nog weinig over verteld. Het leek mij niet zo erg de moeite, het stadje wel, maar mijn bezigheden niet zo. Maar toch had ik daar een verrassende ontmoeting. U weet misschien dat ik tegenwoordig ook op facebook zit (of sta of hang of wat….) ? Nu ja, een tijd geleden werd ik bevriend,  op dat facebook dan, met een Poolse kunstenares, die ooit hier in de school geëxposeerd heeft en tevens lid van de Boterhal is. Ik had haar al zeker 6 jaar niet meer gezien. Afijn, Ik loop wat te zoeken bij de Hema naar een soort van tas, omdat die van mij op het punt staat de geest te geven, daar de hengsels gevaarlijk aan het doorslijten zijn.  Nog één draadje en….KRAK; dat moet ik niet hebben natuurlijk met mijn bijzonder fraaie inkopen. Ik kijk naar de klantenservice, maar die  is tevens kassa en daar staat een hele rij, ik zie elders iemand staan in een Hema jasje met een of ander apparaatje, zal ik haar aanspreken voor een Hema tas, maar nee, zij heeft het druk. Ik neem iets uit een rek, wat altijd van pas komt, ga in de rij staan, reken af en ik krijg een grote plastic tas erbij. Mooi. Vervolgens kijk ik nog even rond en opeens word ik op mijn schouder geklopt en roept iemand enthousiast: “Ja, u bent het…ja, ja, wat leuk……wij zijn vrienden van facebook, ja?” Het dringt tot mij door. “Ja, Kamila toch? Heee, wat grappig. Ik had het niet gezien……” en wij lachen samen vrolijk om dit toeval.  Wij maken een praatje, wij lachen nog meer. “Zit je nog in de kunst?”, vraag ik. “Jawel, jawel, maar hier moet ik mijn brood verdienen, hahaha”, vertelt zij en kijkt verontschuldigend. “Natuurlijk, ja, ik heb vroeger ook van alles gedaan, hoor!” zeg ik. Wij krijgen nu echt een beetje de slappe lach. “Ja ja, is heel leuk, niet?” Zij spreekt best duidelijk Nederlands, met een licht accent. Thuisgekomen schrijf ik haar op facebook. Wij zijn nu van plan elkaar binnenkort eens te ontmoeten, want ‘echt waar, zo’n lieve, spontane en leuke vrouw ontmoet zij maar zelden…….” , schrijft zij terug.  U vind het misschien wat verwaand dat ik dit even vermeld, maar ja….zo iets hoor ik ook niet elke dag en ik zie ook niet vaak zo’n blij gezicht opeens voor mijn snoet staan.

14 thoughts on “Een verrassende ontmoeting

  1. Ha leuk. Ja dat mag ook best eens gezegd worden therese, ze heeft helemaal gelijk. Maak maar snel een afspraak, voor je het weet zijn er weer zes jaar voorbij.

    • Nou ja, ik had haar 6 jaar niet meer gezien, dus dacht ik toch wel van een ontmoeting te kunnen spreken. Bovendien als je iemand ‘onverwacht’ ziet, die je al jaren kent, noem je het toch ook een ontmoeting??

Geef een reactie

