Sintfilm

Hier is dan toch het filmpje van de intocht door de Hoofdstraat. Hoewel een beetje klunzig, krijgt u toch een beeld van een dorpse intocht. Heeft u het geduld om hem helemaal uit te zitten, daag ik u uit om ook de filmpjes van de aankomst in de Kolk (de Broekerhaven) te bekijken die hierna volgen. Er is geen stoomboot te zien en ook Sint zal wel aan mijn aandacht zijn ontsnapt. Het arme paard had geen zeebenen en was dus van te voren ingevlogen, zoals u hebt kunnen zien in de fotoreportage van gisteren.

15 thoughts on “Sintfilm

  1. Het eerste filmpje heb ik gezien. Altijd leuk, zo’n dorpsoptocht. Die tractorboeren hadden zich eigenlijk ook wel even kunnen schmincken vind ik. Zelf heb ik er helemaal niet bij stilgestaan om te filmen maar dat kan natuurlijk ook 🙂
    Enne, heb je die opgeraapte pepernoot nog opgesmikkeld?

  2. Gezellige boel daar bij jullie hoor, ik zag wel een sint op een paard in het eerste filmpje, maar dat was denk ik een hulpsint. Ik heb er bij ons niets van gezien, ik weet eigenlijk niet eens of hij hier al gearriveerd is 😉

  3. Wat opviel: 1e filmpje, Je kunt er kennelijk van de straat eten.!
    Vraag: Wat deed zwarte piet daar in de meisjesschool? Wist hij niet dat het geen meisjesschool meer was?

    • #Frans: Een oplettende kijker ben jij. Ja, je kunt er van de straat eten. Dat doe ik gewoon. Een gegeven pepernoot kan ik niet voor oud vuil laten liggen, toch? En ja, ik zag die Piet ook, de deur stond open en misschien dacht hij wel aan de zielige kunstenaars, want er lagen daar ook veel pepernoten en ander lekkers.
      Groetjes TH.

  4. En zo ben ikvia jou toch een beetje het singebeuren ingetrokken. Het was nog een beetje aan mij voorbij gegaan. Een beetje treurig dat ik dit niet met een kleine meid kan beleven. De afstand is te groot. Als de Sint er dan een maal is is het goed. Ik heb de eerste pakjes al gekocht. De hoofdpakjes zelfs.

Geef een reactie

