Entr’acte deux (2)

Een oude herder en een ezel

Th: “Wie bent u?? En wat doet u hier? Ziet u niet dat we….” “Ik zoek de naaister. Mijn hoofdkap is nog niet klaar. Ze ging er zo vandoor met de naalden er nog in en…straks moet ik misschien ook ‘opkomen’… Th: “Welnee, beste man, nog lang niet. Maria en Jozef gaan straks pas op weg en wat in Jezusnaam doet u met die ezel? Het lijkt hier wel een gekkenhuis..”  “Die ezel die is Grieks…, het is het vervoermiddel, begrijp ik; hij ging er bijna vandoor...” Th: “Ja sorry en pardon, maar mijn geduld raakt op. ALLEMAAL OPROTTEN WEGWEZEN, zo kan ik niet regisseren, uit mijn ogen !”  Herder gaat weg en roept nog: “Kalimera mevrouw, rustig maar” Th: Hee, zou het een Griek zijn, dat is sterk. Hij is een eind uit de koers met die ezel. Enfin, de mouwen opgestroopt.” 

Ja, beste lezers, u begrijpt wel dat dit soort storingen het stuk niet ten goede komen en ik heb het al zo druk. De assistent breisters vallen mij ook steeds maar lastig met onnozelheden, zoals ‘wat voor snor, ‘wel of niet een baard, extra kleding voor Maria’  en ga zo maar door. Ik doe mijn best. *zucht eens heel diep* Waar ben ik nu weer aan begonnen? Waar was ik gebleven…..o ja, de brief…….(wordt vervolgd) “dat zullen we dan maar hopen, dat het vervolgd wordt….”

10 thoughts on “Entr’acte deux (2)

  1. Oh jawel, hoor. Dit wordt gewoon vervolgd, want jij bent een A, dus ook B zegster. Maar ik vind wel dat je een beetje stressig overkomt. Vrede op aarde en jij loopt gigantisch Grieken en hun ezeltjes af te bekken. Dat is niet in het kader van de kerstgedachte, Thé.

  2. Nou, ga er maar van uit dat alle mannen (behalve enkele bedenkelijk lichtbehaarde types) destijds een snor en baard hadden, want de Gilette II Plus was nog niet uitgevonden (en zelfs die stamt uit 1982 of zo) en zonder dat is scheren eigenlijk gewoon een hel.

  3. @allen: Nou het is ook gigantisch stressen, hoor. Wat eerst een vredig Kerstverhaal zou worden, ontaardt inene(n?) in een toneelstuk, waarin iedereen zo niet velen de weg kwijt zijn. Overal lopen schapen mij voor de voeten…het zou d’r nog aan mankeren dat er een stukje musical in voorkomt. Spaar me. Kerstmis de musical. Niet tegen Joop zeggen, hoor!

  4. Er komt nog wel een probleempje kijken. De engel die de boodschap komt brengen aan de herders zweeft. Hij/zij staat niet met beide benen op de grond.(zoals velen in onze tijd) Ben benieuwd hoe je dat oplost.

    • Haha Frans, waar jij je niet al zorgen over maakt………Mijn engel hang ik t.z.t. heel eenvoudig aan een dun touwtje; daar trappen die herders wel in, hoor! Ze kijken namelijk tegen een fel licht in, las ik. Dus dat zit wel snor.

Geef een reactie

