Hoofdstuk 6 De grote dag

O wat een mooi tafereel

Eindelijk dan is het kindje geboren, lieve lezers. Geweldig, hè? Ik zal heel kort zijn, want de ontroering bevangt mij. Kind en moeder  maken het goed. Het is een prachtig baby’tje, 9 pond, een stevige bos blond haar en met blauwe oogjes, net als Jozef, die ook al behoorlijk aangedaan is. De Griekse dokter  was Maria goed tot steun, de os blies wat hij blazen kon en hoe het zit met de stal, vertel ik straks wel. Even het zakdoekje gebruiken………straks verder

21 thoughts on “Hoofdstuk 6 De grote dag

  1. Een fantastische kerstgroep, ik wou dat ik dat kon. En hoe komt de ezel zo harig, is hij van bont?
    Wat zullen je kleinkinderen hier verrukt van zijn, Thérèse, ik zie hun snoetjes al voor me!

    • Als jij zo’n mooi vest kan breien, kan je dit ook, hoor. Ik heb het uit een boekje, alleen de kleuren enzo naar eigen idee gedaan.
      Die ezel is voorlopig (een souvenir van mij uit Kreta); ik ga er nog een breien.
      P.S. Als je het leuk vindt om die groep ook te breien, het boekje ligt bij Bruna (€ 5.95) misschien voor volgend jaar?

  2. Jezus! Ik ben flabbergasted! Dit is echt het mooiste Kerstverhaal dat ik ooit gehoord of gelezen heb! Snik.. Het is zoohooo menselijk, zooo hippie lief voor elkaar!
    Iedereen helpt, wat een mooi samenspel tussen mens en dier, allen voor 1 resultaat, het kindeke in het hooi..! Een echte vreedzame co-existentie!!
    Het lijkt wel of ze Kerst daar ter plekke hebben uitgevonden, so skattig!

  3. Zeg, hij is wel vijf dagen te vroeg. Of is dat ook alweer een van die dingen die de Katholieke Kerk verdoezeld heeft, zodat Jezus precies op Kerstmis geboren zou worden?

    • Nee Laurent, je moet wel opletten natuurlijk. Ik deed dat, zodat 1. jullie gewoon de 25e Kerst kunnen vieren 2. het Kindje natuurlijk niet ieder jaar precies op tijd kan komen. Fijne feestdagen!

  4. Een ontroerend tafereeltje. Ik zie dat de os op volle blaaskracht is en er alles aan doet om het kindje lekker warm te houden. Echt een grote goedzak.
    Die luierspeld lijkt me een artistieke vrijheid? Of bestonden die 2012 jaar geleden ook al?

  5. Prachtig. Die dokter / herder is zeker familie van de schurk uit Het Zwarte Goud en Vlucht 714 (Kuifje)? Of misschien is hij het zelf wel, dan heeft hij zijn leven gebeterd en is nu een zegen voor zijn medemensen geworden. Wat je met reclassering en omscholing allemaal tot stand kunt brengen … Dat heb je toch maar mooi bereikt met je kerstverhaal.

    • Het is zijn neef, geloof ik. Ik was al benieuwd of iemand de naam uit Kuifje herkende. Wat er met de schurk is gebeurd, weet ik niet. Ik vrees dat geen reclassering daar tegenop helpt of een Kerstverhaal. maar misschien leest hij het? Altijd optimistisch blijven, Thé, zeg ik tegen mijzelf.

Geef een reactie

