Hoofdstuk 10 Zou het lukken?

Zouden de drie koningen wel op tijd komen?? Daar zit de vertelster een beetje mee.  Jawel, zij moeten een héél lange reis maken, maar…ik kan ze nog helemaal niet op pad sturen. Waarom dan niet? Omdat zij er nog helemaal niet zijn, zelfs ook nog niet helemaal, dus pas half, als jullie begrijpen wat ik bedoel. En hoe komt dat? Mijn breisters, die mij, de vertelster én regisseuse, veel werk uit handen namen, zijn er allemaal vandoor gegaan, behalve één ,maar die kan niet breien, alleen steken oprapen. Zij moesten zo nodig naar de wintersport, zeiden zij, want dat was al besproken. Zij vonden het ook niet nodig dat mij op tijd te melden, zodat ik voor een nieuwe ploeg had kunnen zorgen. Zij dachten wel op tijd klaar te kunnen zijn, nou ja…en wat is nu belangrijker, dat stomme skiën of De Geboorte? Dus nu sta ik er totaal alleen voor. Ik heb wat foto’s gemaakt van de dingen, die zij onaf achter lieten. Nog niet één koning is klaar, nou ja, de zwarte vordert, maar daarmee is ook alles gezegd. En die zwarte of eigenlijk bruine natuurlijk, op die zijn velletje hebben ze bezuinigd. Hij is gedeeltelijk lichtbruin of beige. Dat zit straks onder de kleding, maar Kwaster merkte toch even fijntjes op: “Die donkere koning heeft wel te lang in zijn zwempak in de zon gelopen, hahaha !!”  Ja, lach er maar om.

En ik had jullie zo graag op tijd het hele gebeuren willen beschrijven, compleet met de passende beelden erbij en er tevens ‘een puntje aan willen breien’.  Nou dat puntje zal nog even duren, maar ik ga aan de pennen en ik houd u op de hoogte. Misschien af en toe een heilig verhaaltje tussendoor of een anekdote of zo, want ik vind het niet passend in deze gewijde sfeer opeens over stofzuigen te schrijven of over andere onnozele zaken? Waarschijnlijk laat ik het verhaal van de ‘onnozele kinderen’ ook wel weg. Is zo akelig en misschien word ik dan wel onwel bij al die gruwelen. Nou ja, aan de pennen. (een mens moet soms ook álles zelf doen *pruttel pruttel*)

13 thoughts on “Hoofdstuk 10 Zou het lukken?

  1. Onnozele Kinderen was gisteren; dus weglaten is helemaal niet zo’n probleem.
    Ga rustig verder en of de Zwarte Koning nu bruin is of ravenzwart zal Caspar geen steek schelen.
    Wij hebben nog even voor 6 januari.

    • Gelukkig maar, dat ik dat niet wist. Ik heb net even bij Google gekeken en ik weet er nu alles van. Arme jongetjes van Bethlehem. Ik weet het nu wel, maar sla het dus over.

      • Brei gerust verder en laat zo nu en dan een steek vallen, mij maakt het geen steek uit. Ik heb de Intentie van het Kerstverhaal begrepen en daar gaat het om.
        Wel of geen Kameel; laat de Koningen in alle nederigheid maar te voet komen.
        Geniet van je logé en de laatste dagen van dit jaar. Volgend jaar zien wij wel weer verder.

  2. Wat een gefriemel hè. je weet wel waar je aan begonnen bent. Ik ben blij dat ik niet bij je om de hoek woon anders moest ik ook nog helpen, hahaha.

  3. Waarom laat je de koningen niet op een dubbele tandem komen? Of op een motor met zijspan:-))
    Maar het maakt niets uit hoor, we wachten geduldig af met welke ideeën jij op de proppen komt en de kleur van de Caspar maakt ook al niets uit zolang hij maar niet spierwit is.
    Als ik in de buurt woonde kwam ik helpen breien als ik tijd had☺

    • Ik ben nu al ver met Caspar, dus alleen de andere twee nog. Ik durf niet te schrijven dat ze NU gaan vertrekken als ze nog niet klaar zijn. Maar ik verzin wel wat om de tijd van wachten aangenaam door te komen.
      Mooi aanbod om mij te helpen breien, dank je!

  4. Pas nu lees ik jouw kerstverhaal en ik vind het prachtig. Het zou ja,mmer zijn als door een skievakantie het verhaal niet afkomt (zonder de gruwelijke kindermoord. Overigens weet kwaster ook wel, dat vroeger 28 december kinderdag vierden naast moeder- en vaderdag. Wij mochten dan kiezen wat we zouden eten.)
    Als je logéetje je niet met de kamelen kan helpen, lijkt mij de gedachte van Bertie is zo gek nog niet. Je hebt vast wel een paar autootjes van de jongens, waarmee die koningen heel wat comfortabeler in Bethlehem komen, dan op die schommelende kamelen.

    • Leuk Frits, dat je niet alleen leest, maar ook reageert. Ik verklap nog even niks, maar ben wel druk aan het breien. Ons logeetje is al druk bezig met schilderen, dus hoeft zich ook niet nog eens zorgen over kamelen te maken.
      Het komt allemaal dik in orde, hoop ik. Ik heb nog de tijd. Ik ben nu een soort hoed aan het breien voor de zwarte koning met goud, mooi !!!!!
      Groetjes, ook van Cassandra.

  5. Nu je zover bent gekomen zou het wel leuk zijn als je het helemaal af kunt maken. Maar op 10 januari is het verhaal ook nog leuk hoor. Geniet van de verhalen die de koningen je zouden kunnen vertellen. Zij komen van verre… En het schaap is bij mij in februari ook nog van harte welkom hoor!

  6. Op de dag van Onnozele Kinderen mocht ik altijd kiezen wat we zouden eten die avond. Het zal wel patat en appelmoes zijn geweest, want zulke dingen aten we zelden en zelfgemaakte patat met zelfgemaakte mayo, mmm heerlijk hoor. Dat er zo’n naar verhaal achter zit, wist ik als klein kind niet. Maar goed ook, sommige zaken hoor je liever zo laat mogelijk, of liever helemaal niet.
    Ik vind je verhalen geweldig en wat een schande dat je breisters zo maar op vakantie zijn gegaan. Misschien had je in het CAO hier iets over vast moeten leggen

    • Bij ons thuis mocht mijn jongste broer het eten kiezen, ieder jaar weer, grrr en wij plaagkoppen zeiden dan: “Ja, jij bent nu eenmaal het onnozel kindje….”, ook geen idee hebbend wat het betekende. Ja..die breisters, het waren natuurlijk wel vrijwilligsters…ach ik doe het nu maar zelf weer. Het duurt dan ietsje langer, maar zij gingen ook niet zo snel, hoor.
      Leuk dat je het volgt, Aleida!! Groetjes Th.

Geef een reactie

