Kwasteriaanse humor

Ik was laatst wat aan het opruimen in onze huiskamer en vond daar alweer dat geheimzinnige ei. Van hout met onderin een klein gaatje. Ik dacht eerst dat onze kleinkinderen dat vergeten hadden, dat het van een speeldingetje was ofzo, maar hun moeder herkende het niet en nu kwam het weer zomaar ergens uit. “Kwaster*”, zei ik, “wat zou dit toch kunnen zijn? Nu vind ik het alweer. Weet jij het misschien?” Kwaster bekijkt het zorgvuldig van alle kanten, plaatst het op de vensterbank, kijkt nog eens heel goed en zegt zonder een spier te vertrekken: “Hét ei van Columbus”.

O lieve lezers, dan moet ik altijd zo vreselijk lachen. U ook misschien?

Het bedoelde ei

*Kwaster = naam van echtgenoot Hans (van vorig web-log)

25 thoughts on “Kwasteriaanse humor

    • @ Hermieneke: Je stopte het ei in de sok ter hoogte van het gaatje (gat), trok de sok onder het ei strak en je kon een prachtige stop maken. Het was enorm bevredigend werk, vooral als er nog een stukje van de stop te zien was boven de schoen. En als je dan ook nog een schouderklopje kreeg van je heer gemaal kon je dag niet meer stuk ;-)) Dat was in een vorig leven, geloof ik…..

      • En heette zo,n ei dan het ei van Columbus? Wat een verwarring allemaal. Ik heb misschien wel onterecht zo gelachen…..?

      • @Miesmuizer: dank voor de duidelijke uitleg. Ik heb een heer gemaal met veel gaten in zijn sokken. Misschien maar eens op zoek naar zo’n ei!

  1. Om sokken te stoppen gebruikte mijn moeder een houten paddenstoel. kon ze het aan het steeltje vast houden. Mijn vader wilde altijd zo’n ei van Columbus demonstreren door een ei wat hard op het bord te zetten. Bleef het staan op de deuk. Tot op een dag het ei een beetje aan de zachte kant was…

  2. Het kan ook een eitje zijn om de duiven voor de gek te houden. Nepeitjes genoeg zo blijkt en wat leuk dat je genomineerd bent voor de blogparel 🙂

  3. Naar aanleiding van deze log, hebben we best zin om even naar Sevilla te gaan. Waarom? Omdat het een mooie stad is èn de stad waar het graf van Columbus is.
    Vanuit een zonnige Andalusië
    Saludos de Albert y Mara

Geef een reactie

