Duetten

Wij praten nauwelijks meer met elkaar, er komen alleen vreemde benauwde gekke geluiden uit ons, verschrikkelijke hoestgeluiden namelijk.  Af en toe proberen wij dan toch iets te zeggen, met schorre stem, zo iets als: “Het doet hier zo zeer, hier over mijn hele borstbreedte… en ik …ben benauwd ervan ook…” waarop de ander zijn/haar hoestbui probeert te onderbreken om te zeggen, dat hij/zij exact hetzelfde heeft.  “Uh uh hoe wau oe oe uch u’huch” en “snuit snuit getver snotter snotter ; ik snotter meer dan jij, hè?” , waarop de ander dan zegt: “Misschien komt  dát bij mij morgen; laten we ook *uch kuch grrrr* maar een extra doos tissues meenemen”.  “En ….hats….jie, brrrrr wat van die hoestdrank, uch kuch…..”  Jammer dat ik geen bandrecorder heb eigenlijk. Dan zou ik u mooi onze kuch-,blaf-, bijna stik-snotter-  en hoestduetten kunnen laten horen. ’s Nachts gaat het trouwens ook zo; alleen praten wij dan bijna helemaal niet. Het héérst, zegt men. En denk je er vanaf te zijn, komt het gewoon weer terug.  Nou ja ‘gewoon’? Het is helemaal niet gewoon. Wat zou dat toch zijn? *snot snut hoest kuch…..

Zelfportret in erbarmelijke omstandigheden

 
 
27 thoughts on “Duetten

  1. Ach ach toch! Wie doet nu de boodschappen? Ik wens jullie een spoedige beterschap, zo kan dit toch niet langer. Houd met foto’s maken er wel rekening mee dat binnenkort gelaatsbedekkende kleding niet meer is toegestaan.

    • Ach lieve Frans, omdat wij te lui zijn om iedere dag boodschappen te doen, hebben wij wel wat in voorraad. Duurt het langer, dan zal de nood aan de man/vrouw komen….
      En gelaatsbedekkende kleding: zou één oog en een meer dan halve neus niet genoeg zijn om vertrouwen te wekken??

  2. Ocharm, wat hebben jullie een pech. Maar eigen schuld dikke bult omdat je die zink van Hermieneke niet hebt ingenomen?
    En nu word je ook nog eens niet in de watten gelegd, want allebei zielig. Veel beterschap!

      • Inderdaad: eigen schuld dikke bult! Ik kan die zink echt vreselijk aanbevelen!
        Nou ja, vanwege heel zielig wens ik jullie toch van harte beterschap!!

  3. Beterschap beiden. Zeg, hebben jullie de voetzolen al ingesmeerd met Vicks Vaporub alvorens de sokken aan te trekken?
    Mooie gelegenheid om dit eens uit te proberen.

  4. Ach arme zielen..Zal ik jullie een pannetje soep komen brengen? Blijf maar lekker warm binnen, buiten snerpt het.
    Wieneke, Vicks onder je voeten? Ga je daar niet verschrikkelijk stampend van dansen? Of op zijn minst van lopen alsof je op hete kolen..?

    • @Martine:

      Nee hoor, tenzij je natuurlijk allergisch bent voor Vaporub. Dan kun je ineens een woeste samba dansen ook al ben je nog nooit op dansles geweest 🙂 Eerst even uitproberen op de rug van je hand of op je arm. Lijkt mij.
      Ik ben zelf – gelukkig – nog niet genoodzaakt geweest om de zolen te smeren, maar de Vaporub is wel staandebij hier.

  5. Een opera waardig, jullie duetten.
    Maar dat het vervelend wordt op de duur begrijp ik. Dat het ‘heerst’ troost natuurlijk niet maar een goedgevulde groc misschien wel?

  6. O jee wat zielig. Die foto brengt dat heel goed over hoor. En dan toch nog een logje. Kruip er maar weer gauw in, veel beterschap en vraag Koos of hij erbijkomt liggen voor extra warmte.

  7. Ik heb met jullie te doen hoor en die foto wekt mijn medelijden alleen nog maar meer op. Het ziet er echt heel erbarmelijk uit… Beterschap allebei en een lekkere hete groc zal jullie goeddoen. Er is toch wel iemand in die school die sinaasappeltjes wil persen?

  8. Helaas Thé, geen soep.. Het sneeuwt. En dan durf ik niet zo ver weg te gaan. Ik wil wel mijn verjaardag in mijn eigen huis vieren. Stel je voor, dat we ingesneeuwd raken in jullie overigens prachtige en verrukkelijke Meisjesschool. Waar zou Noor dan met haar kadootje naar toe moeten?
    Misschien dat het me lukt om een virtueel pannetje jullie kant op te stralen. * Zet haar meest geconcentreerde gezicht op en denkt aan een bijzonder voedzame Turkse soep met bulgur, rode linzen, tomaten, champignons, koriander en meer van dat lekkers….*
    Ja, JA Daar zweeft het…En nou niet verdwalen onderweg he! Volgens mij gaat het goed zo, en is het onderweg. Wens ik jullie van hieraf beterschap erbij. Allebei.
    He. Toch wel jammer hoor..

    • Niet veel beter. En we kunnen geen Vaporub gaan kopen, want er staat hier een ware sneeuwstorm, met van die kleine vlokjes, wat de wereld zo akelig grijs maakt, Daar gaan wij niet doorheen.
      Dank voor de balangstelling. Dat houdt ons nog net op de been.

Geef een reactie

