…….en de Bijenkorf tot slot

Het was weer droog buiten en ik wandelde op mijn gemakje naar een tramhalte. Het werd toch echt tijd om weer eens naar huis te gaan. Ik voelde het aan mijn voeten. Daar was de Dam al in het zicht en de Bijenkorf natuurlijk alsook de Nieuwe Dijk en ik stapte uit, tot mijn eigen verbazing. Heel even de Bijenkorf nog in en ook de etalages bekijken.  Ik had opeens nog een restje energie bewaard kennelijk. Ik was even bij de boeken op de bovenste etage en moest toen helemaal naar beneden lopen, want de roltrap deed het niet en de lift kwam mij niet snel genoeg. Beneden aangekomen keek ik nog even bij de tassen. “Hee, dat lijkt wel van echt slangenleer”, dacht ik. En ik vermoed dat het ook zo is, want er hing een prijskaartje aan van € 895,–  ….tjonge, stel dat ik dat zomaar kocht, hé; wat voor gezicht zou Kwaster wel niet zetten?  Enfin, de etalages nog even bekijken. En ja hoor, wéér heel bijzonder. Ik heb er een paar gefotografeerd. En toen…hopla richting station. Een mens kan wel bezig blijven tenslotte. Amsterdam loopt niet weg. Ik ga gewoon binnenkort nog een keertje. Wat let mij tenslotte?

20 thoughts on “…….en de Bijenkorf tot slot

  1. En dan koop je gewoon zo’n slangenleren tas met bijpassende schoenen en rokje (mini)! Zal je Kwaster niet over horen!

  2. Wat is de prijs van jouw schilderijen? Daar heb je toch denk ik veel meer plezier van dan van zo’n tasje, alhoewel, allebei 😉

    • Ja, ik weet het ook niet. Ik vind het niet eens mooi, – als tas zijnde dan, als slang wel – maar ik verbaas mij soms nog wel eens over prijzen en dat mensen dat nog gaan betalen ook. Ik ben niet jaloers, hoor. Ik had een heerlijke dag en het kostte haast niks.

  3. Ik geloof dat echt slangenleer niet meer mag worden verkocht. Zal wel een duur modemerk zijn geweest. Vraag me wel af wie er in hemelsnaarm zoveel geld over heeft voor een tasje. Alleen om mee te pronken?

  4. Heel veel lekkers en allerlei leuke en andere dingen kun je voor dat bedrag kopen. Ik heb zelf een tas van de Hema, al jaren voor 5.95 en draag de tas met heel veel plezier. Het schijnt zelfs dat hoe groter (en normaler) de tas, hoe groter het zelfvertrouwen. Volgens de tasjes goeroe’s dan.

    • Ik kocht er laatst nog een voor € 5,–, een hartstikke leuk ding én practisch. Ik ben wel gek op tassen, maar ik betaal er nooit veel voor. Ze komen mij tegen, zal ik maar zeggen.

  5. Wat ik aan ballast met me meesjouw gaat in mijn binnenzak, want tassen worden hier van je schouder gerukt. Ik hoef dus geen tassen meer te kopen, en de tassen die ik had heb ik weggegeven. Misschien komt er een tijd dat de tasjesdieven hun hand in mijn boezem steken om mijn portemonnee op te vissen, maar daar vinden we dan ook wel weer wat op;-))

    • Lieve Loes, is het zo erg bij jou? Het is mij hier of in A’dam (afkloppen!) nog nooit overkomen. En laten ze alsjeblieft van jouw boezem afblijven, dan krijgen ze met mij te doen!
      Geniet van ’t mooie weer!

  6. Bijna al mijn buurvrouwen hebben er mee te maken gehad, één werd zelfs van de fiets getrokken waarbij ze een gebroken enkel opliep. Als ik desondanks nog steeds vrouwen op leeftijd met schouder- of handtasjes zie lopen kan ik alleen maar het oude, wijze hoofd schudden.

  7. ik heb een hele fijne tweedehands tas. Ik kan me niet meer herinneren wat ik er voor betaald heb maar het zal niet meer dan een paar euro zijn geweest. Ik heb er al jaren plezier van.

Geef een reactie

