Reizen of wat?

Laten we het eens over vakantieplannen hebben.  Wij waren eigenlijk al min of meer vast besloten (Kwaster: min of meer en ik: vast) om nog een jaartje met het tentje te gaan kamperen en wel in het zuiden van Frankrijk, in bijvoorbeeld Aix-en-Provençe. Zoon Martijn weet daar een fijne camping, aan de voet van de Mont Sainte Victoire.  Maar ….toen kwam dat gedoe met de rug. En helemaal over is het nog steeds niet. Toch wilde ik gewoon gaan inpakken, maar Kwaster, van ons tweeën veruit de verstandigste, vond dat niet verantwoord. Tent opzetten dus bukken, slapen op een luchtbed dus  …ja gaan liggen en ook weer opstaan, kortom voorlopig niet. En toen hij eenmaal dat kamperen, een hobby van Thé., aan zich voorbij zag gaan, zei hij dat hij misschien toch überhaupt liever een huisje of een hotelletje wilde  … Tja.   “Kijk jij dan daar maar naar uit, op de computer; jij weet meer van al die huisjes enzo…”, zei ik. Intussen – soms is reclame toch ergens goed voor  – zag ik allerlei arrangementen voor een paar dagen hier of daar of 8 dagen naar…voor niet zo verschrikkelijk duur. Ik schreef mij, na lang aarzelen, in voor hun nieuwsbrief. Ik krijg nu allerlei verleidelijke aanbiedingen, lezers.  Een heerlijke week op Kreta, Kos of Rhodos, betaalbaar. Of 8 dagen in Sjarm el Sjeik (Sharm el-Sheikh) , aan die prachtige Rode Zee, all in, in een 5 sterrenhotel, ideaal om te duiken en te snorkelen en te zonnen, ook betaalbaar, ja. En opeens zag ik ons al, Kwaster op een plek waar hij absoluut niet hoort, en ik eigenlijk ook niet, want ik hou wel van zwemmen, maar durf niet te snorkelen, zonnen doe ik tegenwoordig ook maar even en wat doe je dan zo’n hele week?  “Lieverd, niet om het een of ander, maar ik zal blij zijn als ik weer gewoon thuis ben …”, stel ik mij voor, dat ik tegen Kwaster zeg, ik die zo dol ben op eens geheel ergens anders te zijn. “Misschien kan ik drijvend met de duikbril op toch die vissen zien?”, opperde ik nog. “Jawel, maar dan zie je ze op hun rug”, antwoordde de verstandigste van ons beiden.  Hahaha, daar gaan we dus niet heen – denk ik – ook niet naar bruisend Volendam of naar mooi Twente, voorlopig niet dan, maar toch wel leuk, hoor, om iedere dag zo’n blik op de wereld te krijgen van die reisorganisatie. Het lijkt potdorie wel of ik al in Sjeik el Sjarm geweest ben met een lokaal drankje en een lokaal hapje en lekker warm en zonnig.  Een niet-reisje kan ook leuk zijn !

12 thoughts on “Reizen of wat?

  1. Echte partypoopers die verstandige types maar ik ben bang dat hij wel gelijk heeft. En sinds ik gelezen heb dat voor onze geest de vakantievóórpret nog belangrijker is dan de vakantie zelf om ons door stress of slecht weer periodes te loodsen boeken wij tegenwoordig ver van te voren onze vakantie. Wij lopen nu al weken ‘nog even’ te zuchten als het weer weer slecht is. En ik kan het niet laten om een tip te geven….wij hebben al een paar keer een rondreis gemaakt (Zweden en Zuid-Engeland) en dan verbleven wij in vakantiehuisjes. Heel leuk en toch een beetje avontuurlijker dan een hele periode in één huisje. Een linkje als voorbeeld: http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/zweden/rondreis/ewa

    • Ach Ineke, dit is ook wel een soort vóórpret (behalve die rug dan). En je mag van mij tips geven, hoor, graag zelfs. Ik heb het al zo’n beetje bekeken, ziet er ook mooi uit. We zijn nog nooit in Scandinavië geweest noch in Engeland. We gaan eens rustig bekijken. Dank je wel dus.

  2. Volgens mij ga jij nog heel veel reisjes maken voor je echt op weg gaat. Zo heb je heel veel vakanties voor de prijs van één 🙂 . Een wandeling per Google earth kan ook nog, dan zijn de reizen helemaal compleet!

  3. Wij waren net in Italië. Toscane. Prachtig gebied. Een jaar of twee geleden waren we op Madeira, een prachtig eiland waar het gehele jaar een milde temperatuur is. Prachtige bloemen en lekker wandelen!

  4. Daarom geven ze reisgidsen uit en maken ze mooie reiswebsites. Zodat je lekker thuis blijvend op vakantie kunt. Maar ik zou dat aanbod van Ria zeker aannemen. Het is erg leuk op Schouwen-Duiveland en Ria is eigenlijk ook best aardig.
    *gaat even onder tafel liggen vanwege aanzoevende baksteen uit Zeeland*

  5. warmte is heel goed voor een zere rug en voorpret volgens mij ook, maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd. Ben benieuwd wat het uiteindelijk worden gaat…

  6. Nou nee, ik vind voorpret wel leuk, maar dan met concrete plannen.
    Maar hetzelfde gevoel kan ik wel hebben als ik vakantieverslagen lees, daar kan ik soms maar geen genoeg van krijgen.

Geef een reactie

