Petite couture

Ofwel een creatie van mijn hand voor het popje van kleindochter Mare. “Een vestje met korte mouwtjes  van zomerse witte wol, vermengd met allerlei vrolijke kleurtjes, voor een mooie zomeravond. Eronder draagt Popje een paar schattige gele schoentjes, versierd met handgeborduurde bloempjes. Een geraffineerd eenvoudig jurkje is nog in wording maar zal alle poppenliefhebbers zeer bevallen…”. Hoort u de ‘ladyspeaker’, beste lezers?  Weet u: ik ben één maal naar een modeshow geweest, lang geleden, maar het heeft een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Mijn andere avonturen –en dat zijn er vele- komen nog aan de orde. Maar hier leest u zovast wat. De Kerstfiguren staan even in de stalling, alsook de te breien pop. Want mijn kleindochter gaat vóór, dat begrijpt u wel zeker? En ik moet dus het eenvoudige jurkje nog afmaken en misschien ook nog een passend lingeriesetje erbij. Een Oma heeft het best druk eigenlijk.

8 thoughts on “Petite couture

  1. Ja, een mens kan flink putten uit het geheugen! Kerst duurt nog even, hoewel de volgende alweer dichterbij is dan de vorige.
    En kleinkinderen gaan altijd voor natuurlijk, en met recht, prachtig.

    • “Kerst duurt nog even, hoewel de volgende alweer dichterbij is dan de vorige.”

      René, wat weer ´n prachtige zin! 😉

  2. Ongelofelijk!!!! Terwijl je ’n logje of wat terug nog zat te zwoegen en zweten……….. NATUURTALENT!!!
    Kleindochter heeft ’n leuke oma!

    • Nee, ik zwoegde op de pop van de Noorse jongens, maar ook die vordert, maar er blijven moeilijke stukken.
      Voor mijn kleindochters popje heb ik al flink wat kleertjes gemaakt. Dat luistert niet zo nauw, als het maar past.
      Een fijn weekend.
      (Ik kijk steeds op je blog, maar er staat nog steeds hetzelfde..?)

      • Thérése; klopt! Ik zit even in ’n wat minder productieve periode.

        O, dát was het, die moeilijk pop van die Noorse brei-genieën! Wat ’n prachtige kerstballen konden die jongens maken!

        Ik vind “Dat luistert niet zo nauw” wel grappig! Het ziet er uit of het ontzettend nauw luistert. Twee steken te weinig en het past niet meer. 😉
        Hoe dan ook: CHAPEAU!!

Geef een reactie

