Overdenksel

Wat ben ik blij dat Spanje tegen Italië speelde en Italië tegen Spanje maar vooral dat Nederland niet meedeed. Ik zie het al helemaal voor mij: iedereen in de huiskamer in -een -vol –verwachting- klopt- ons -hart-sfeer, oranje tompoezen op tafel, bier, weddenschappen, lolletjes, zenuwen en dan: 1-0, 2-0, O JEE 3-0 en omdat wij geen Italië zijn, misschien wel 10 – 0. Nog jaren erna zal dat ons nagedragen worden en net als wij het ‘glad vergeten’ waren, noemt iemand dan dat feit weer eens. Ja hoor, daar waren we wéér terug bij af. Nee, die van Marwijk is best een vaderlandslievende man, die wij aan ons hart zouden moeten drukken.

13 thoughts on “Overdenksel

  1. Dus even doordenkend………die al lang niet meer te coachen schopmiljonairtjes hebben ons land dus eigenlijk een enorme dienst bewezen om zo gruwelijk snel weggevaagd te worden?

  2. haha, ja, zo kan je het ook bekijken! Ach ja, er is een duidelijke winnaar, en dat is altijd mooi. Ik vind gelijkwaardig zijn en dan met strafschoppen altijd sneu. Niet dat ik kijk overigens, zelfs al deed oranje mee.

      • ik begrijp de regels van voetbal absoluut niet. Eerst achter de bal lopen en hem dan vervolgens weer wegschoppen, onnozel toch ! en dan nog in de korte broekjes. En strafschoppen, daar weet ik helemaal niets zinnigs over te schrijven.

  3. ik kijk ook hooguit zijdelings mee, want voetbal kan mij niet boeien, hoe hoog of laag NL ook eindigt. Die broekjes vind ik trouwens helemaal niet zo kort, dan zou het nog een beetje de moeite zijn want volgens mij hebben die voetballers door al dat gehol en getrain wel mooi gespierde benen

  4. Dat is een goeie kijk op het oranje-verlies, stuur het naar van Marwijk. Het zal hem troosten 🙂
    En die rokbtoeken lijken nergens op.

  5. ‘En zulke overdenksels heb ik nu de hele dag. Soms met een zucht van weemoed, dan weer met een holle lach.’ Sportkijken gaat voor mij gelukkig al lang niet meer over winst & verlies. Dan gaat het dus niet over hoop & teleurstelling, maar alleen vermaak… of verveling.

  6. ‘Vaderlandslievend’ en ‘aan het hart drukken’ in één zin… je zou bijna gaan denken dat we hier het slachtoffer worden van ironie!

    • Hahaha, je hebt mij door!
      Ik las ergens dat van Marwijk zijn biezen pakt en toen kreeg ik bovenstaande gedachten.
      Ik heb je verhaal gelezen van de arme duif. Goed geschreven!

  7. alleen van de laatste wedstrijden heb ik het einde gezien. voetbal doet me niks en ik snap ook niet dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken

Geef een reactie

