Eureka …

Het was toch wel jammer dat ik u de prachtige volle maan niet kon laten zien, omdat hij er maar een paar seconden was, te kort om een foto van hem te maken. Toch beste lezers, zat dat mij niet lekker. Maar opeens dacht ik: “Ik kan hem toch tekenen … welja, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb …” En ik heb een poging gedaan. Mocht u nog nooit een geheel volle maan bestudeerd hebben, dan is hier de gelegenheid. Knijp uw ogen een beetje dicht, kijk zo door uw wimpers en … ongeveer zo was het.

9 thoughts on “Eureka …

  1. Ik heb nooit kunstelijk leren tekenen en schilderen, maar wel technisch tekenen en schetsen, Vooral aan het schetsen van een correcte cirkel of ovaal “uit de losse hand” (nou ja, zo goed mogelijke benadering) besteedde de leraar veel aandacht, met een heel repertoire van een perspectivisch vierkant met haakse hulpvakken en diagonale hulplijnen.
    Ik heb de volle maan niet gezien, maar dank je voor de mooie, kunstzinnige weergave. Ik geniet even mee!

Geef een reactie

