Eindelijk zomer ♪ ♫

Dit wordt maar een kort logje, dierbare lezers, want ik moet naar buiten, waar de  vogeltjes fluiten, de bloempjes bloeien, de kikkertjes kwaken, de plantjes groeien, de schaapjes blaten, de koeien loeien en uh … meer van ‘zuks’ (Westfries). O wat heerlijk. Wie had daar nog op gehoopt? En wát zal ik gaan doen? Ik denk wandelen, een flink stuk. Ja, dat lijkt mij het beste. Zwemmen is nog een beetje té koud, denk ik. Dadelijk nog een bammetje eten en dan er op uit. “De pa- ha- duh- hu- op, de la- ha –nuh- hun in, vooruit met flinke pas…….doedeljo-ho klinkt mijn lied doedeljo-ho en anders niet   ♫♪♫ ♪  ♫, in het groene dal, in het stille dal……om ieder bloempje te besproeien, ook ’t klei-hei-hei-einste, lustig ist das Zigeunerleben varia ….langs berg en dal klinkt hoorngeschal met volle zuivere toon….en fors en stout weerklinkt door ’t woud die galm zo schoon zo schoon … … …

Mooi hè? Heb ik zelf gezaaid.

10 thoughts on “Eindelijk zomer ♪ ♫

  1. Heel fijn. Zit ik de hele dag met ‘doedeljo’ etc in mijn hoofd. Nu ja, omdat ik van mijn werk naar huis loop, geeft dat misschien een vrolijk tempo aan de wandeling. En dan daarna in de tuin. Kijken of mijn gezinsuitbreiding in de vorm van 2 goudvissen zich willen laten zien. Erg schuw hoor: wah!! daar is die enge vrouw weer, denken ze, denk ik. Ik moet nog beslissen qua namen maar ik denk dat het Flip en Fluitketel wordt. Heerlijk weer he, Therese, zing er maar vrolijk op los

  2. En ik met ‘Lustig ist das Zigeunerleben’, brauch’n dem Kaiser kein Zins zu geben, jeetje dat heb ik lang niet gehoord, Thérèse. Het zijn beelden uit mijn kinderjaren en ik zou dolgraag met je meelopen door Gods vrije natuur;-)) Hier hoef ik dat niet te doen, al zingend door de straten, dan word ik opgepakt door de politie Haaglanden en gaat er een Burgernet-bericht rond: verwarde oude vrouw opgepakt. De kinderen moeten dan halsoverkop terugkomen van vakantie en dat zullen ze me niet in dank afnemen. Ik blijf dus maar thuis, maar in gedachten zie ik jou marcheren!

  3. ‘Jo met de banjo, en Lien met de mandoline..’
    Kom je ook langs de Peel? Daar kun je heerlijk wandelen en als je langs ons dorp komt zullen we zwaaien.
    Joe-hoeoeoe..

    • Was bij mij ook bijna gebeurd, zoals vorige herfst met mooie roze tulpen. Nu probeer ik die deze herfst dan maar. Jij kunt het volgend jaar ook vast nog doen, hoor!

  4. Uitgewandeld? Zou nog maar een keer gaan, want zondag ‘is het weer voorbij die mooie zomer’, maar niet voor lang, hoop ik. Ga ik mee met Jo met de banjo. En Tagrijn met de tamboerijn. Kan voor jou geen instrument vinden, maar dan lopen we door de bossen met Thérèse de polonaise.

  5. Cabrio rijden is voor ons het synoniem voor wandelen.
    Als de zon schijnt ziet alles er anders uit. Het weekend even een dipje, de regen komt nu met bakken naar beneden, maar we hebben afgelopen wel genoten o.a. in Drenthe zie blog.
    Nu begrijp je waarom we ons thuis voelen in ons tweede woonland. Spanje aan de Costa del Sol.
    Lieve groeten van ons.

Geef een reactie

