Het bewijs

U kent toch wel het sprookje van De prinses op de erwt? Daar moest ik nu opeens aan denken. Wij aten gisteren namelijk o.a. aardappelpuree en het was net wat te veel voor de schrijvende Kwaster. Hij liet een restje dus staan en … al wachtend tot ik klaar was, maakte hij er met zijn vork een keurig werkje van. “Kijk dat is de beeldhouwer in hem, de ware beeldend kunstenaar … hee eigenlijk net als bij De Prinses op de erwt van wie de toekomstige schoonmoeder wilde weten of zij wel een echte prinses was en daarom een erwt onder honderden matrassen legde …”.  Ja, zo is Kwaster ook een ware beeldend kunstenaar. Van het bewijs heb ik deze foto gemaakt.

22 thoughts on “Het bewijs

  1. Zoals je weet, weet ik niets van kunst al ken en begrijp ik wel de termen. Heel af en toe zie ik het licht maar niet in dit kubistische prakje waar ik hoogstens het werk van een vork herken. Of is dat nu juist de kunst?

  2. Uh dan proberen uit te leggen. De normale mensen (behalve Aargh’s schoonfamilie) laten gewoon hun prakje liggen maar de kunstenaar doet er wat mee. Dit was maar een klein kliekje, niet erg veel mee te doen dus, maar toch iets van gemaakt. Zo ongeveer, Bertie.

  3. Vroeger wilde ik dat ook wel eens met het eten doen, maar dat mocht ik niet van mijn ouders. Zij noemden dat knoeien met eten. Nu begrijp ik waarom geen kunstenaar ben geworden. Het is de kiem gesmoord. 🙂

  4. Ik zat als kind ook in mijn prak te boetseren, ik maakte weggetjes die rivieren met jus werden. Tegenwoordig eet ik nog maar zelden boetseerbaar voedsel, dus ik maak kunst van het dessert! 😀

Geef een reactie

