Mijn Koos jaloers?

Zou het kloppen dat katten ook jaloers kunnen zijn? Eigenlijk, zegt men, staan ze in de rangorde al ver bovenaan. Eerst komt de Kat, dan een tijd niks en daarna hun personeel, de huisgenoten, die op hun beurt strijden om de gunst van de Kat. Heel toevallig hoef ik dat niet te doen, daar mijn Koos toen hij nog een kitten was opeens in mij zijn moeder zag. Verheugd sloeg hij zijn pootjes om mijn hals, keek mij diep in de ogen en ja, hij wist het zeker. En dat is zo gebleven. Als ik wel eens met vakantie was met een vriendin en ik weer thuis kwam, zeiden man en zoons: “Had je niet een weekje langer weg kunnen blijven? Koos kwam net bij ons op schoot zitten…” Maar ik dwaal wat af. Gisteren gebeurde iets wat mij verbaasde. Ik was bezig de planten water te geven en zo ook het plantje dat op de lage tafel staat en wie komt daar aanrennen, rechtstreeks van de wastafel waar hij al volop gedronken had? Koos. Terwijl ik dus dat plantje begiet, gaat hij op zijn achterste poten staan (misschien ook wel figuurlijk?) en begint als een gek uit de gieter te drinken. “Ik eerst, ik eerst…” schijnt hij te denken. U gelooft het misschien niet? Nou, ik riep onmiddellijk Kwaster en die heeft een foto gemaakt. Mijn brave Koos jaloers, afgunstig op een stel planten, dat zal toch niet? Weet iemand van u daar wat van?

10 thoughts on “Mijn Koos jaloers?

    • Irene/Wieneke: Hij heeft niet altijd dorst. Hij is lang geleden geöpereerd aan de blaas (een gruiskater) wij hebben leren voelen of er wat is. Ook kan hij úúúúren rustig liggen slapen. Ik geloof niet dat er wat aan de hand is, maar we houden hem goed in de gaten, hoor.
      Dank voor jullie bezorgdheid.

  1. Nou ja, wat een vreemde actie, maar ik geloof niet dat dieren dezelfde jaloezie als mensen kennen. Ik denk trouwens precies hetzelfde als Irene.

  2. Nog een duit in het zakje: veel oudere katten krijgen diabetes. Maar het kan ook dat hij gieterwater erg lekker vindt, Sloompie vond dat in elk geval wel.

    • Ik denk (en hoop) het laatste. Als de gieter ergens staat om op temperatuur te komen, probeert hij er ook altijd uit te drinken. En uit vazen ern waaruit niet? Behalve dan uit zijn drinkbak.

Geef een reactie

