Nieuwjaarsreceptie Boterhal

januari 2013 a 075Afgelopen zondag 13 januari zijn Kwaster en ik weer eens  naar de Nieuwjaarsreceptie van onze ‘ouwe club’ geweest in de Boterhal in Hoorn. Een beetje op mijn aandringen eigenlijk. Met die ouwe club bedoel ik de Kunstenaarsvereniging Hoorn e.o. Wij zijn daar jaren lid van geweest, maar om een voor mij nu beetje duistere reden hebben wij op een gegeven moment ons lidmaatschap opgezegd.. En hoe gaat dat dan? Je bent van plan ‘gewoon’ toch naar openingen te komen, je dierbare collega’s en vrienden daar vaak te blijven ontmoeten en op zijn minst de tentoonstellingen te bezoeken, maar de realiteit is (bij ons dan) dat het langzamerhand steeds minder wordt.

januari 2013 a 080Het was tevens de laatste dag van de ledententoonstelling. Dus sloegen wij twee vliegen in één klap: we zagen het werk van onze collega’s en tevens dat van de nieuwe leden. Sommigen kende ik inmiddels een beetje van facebook en dan is het leuk om ‘live’ een praatje te maken. Maar ik zal het kort houden, want ik heb het een beetje druk . Ik vond het ontzettend gezellig, het was een interessante tentoonstelling en vele mensen waren blij mij weer eens te zien en ik zal u zeggen: dat geeft een heel goed gevoel!  Ik zit nu alleen wel een beetje te twijfelen of ik toch maar niet weer lid zal worden? Ik kan ook gewoon vaker proberen te gaan. Het werkte toch wel stimulerend, als ik er zo eens aan terugdenk. Je bent vaker tussen mensen die ook met kunst bezig zijn, bij wie het ook niet altijd lukt of die jou juist aanmoedigen bij ernstige aanvallen van twijfel. Nou ja, ik zal er eens over nadenken. De contributie is ook niet mis, hoor…*twijfel, zucht*…

7 thoughts on “Nieuwjaarsreceptie Boterhal

  1. Leuk om de vroegere bekenden weer terug te zien en te spreken? Net zoiets als een reunie maar dan beter, het zijn tenslotte collega’s. Stimulerend lijkt het mij ook, aantrekkelijk.
    Opnieuw lid worden of alleen contact houden, alles is mogelijk.
    Dat kun je alleen zelf beslissen 🙂

  2. misschien kun je de afweging maken wat de meerwaarde is van het lidmaatschap. Ik begrijp eruit dat je niet per se lid hoeft te zijn om toch tentoonstellingen en bijeenkomsten te bezoeken en contact houden kan via facebook. Ik neem aan dat je via die weg ook op de hoogte bent van de tentoonstellingen en bijeenkomsten. Met jezelf afspreken om dit jaar eens meer daarnaartoe te gaan en aan het eind van het jaar nog eens bezien of je lid wordt of niet?

  3. Er is waarschijnlijk wel een reden waarom je destijds bent gestopt. Misschien weegt die nu niet meer zo zwaar en hebben de leuke en ook praktische kanten van de club meer de overhand. Als het je leven leuker maakt moet je het gewoon doen, als het niets uitmaakt zou ik het gewoon zo laten.

  4. Soms neem je zo’n beslissing in een emotionele bui. Er was iets aan de hand destijds weet ik nog wel, maar nu is het je een beetje duister waarom dat zo gelopen is. Een lidmaatschap is toch anders dan af en toe contact zoeken, het geeft meer betrokkenheid. Als je daar behoefte aan hebt dan is het die centen misschien wel waard.

Geef een reactie

