De Islam en ik

Nu hoorde ik laatst van ene Geert Wilders dat de Isláááám aan het oprukken is en dat dit voor ons Westerlingen gevaarlijk is, daar wij helemaal geen moslim(a) willen worden, omdat dit voor ons moderne mensen maar middeleeuwse toestanden geeft. En als wij iets niet willen, is het wel terug naar die donkere tijden, toen men zich te voet verplaatste of met paard en wagen of op een ezel of een kameel en dat vinden wij nu, vandaag de dag maar niks. Wij willen gewoon in de file kunnen staan en niet bovenop een kameel naar ons werk sjokken. om maar één voorbeeldje te noemen.  En dan … wij als vrouwen, wij kunnen dat helemáál niet meer, leven als een moslima. Eerbiedig achter onze man aan sjouwen, welnee zeg, dat doen wij niet. Laat hij zelf maar achter óns aan lopen met de boodschappen en ‘de kids’, ja hee! En ziet u ons lopen met een hoofddoekje? Nee hoor, laat die mannen maar mooi zelf zo´n dingetje om hun kin knopen. Wij vrouwen, wij mooi niet! Ik word al kwaad bij de gedachte alleen al. Nou ja, enfin en zo, nu dacht ik altijd dat die Wilders helemaal mesjogge was en dat hij alleen zo praatte om kiezen kiezers te trekken. Maar daarstraks ben ik echt geschrokken, heus waar. Ik ging een lekker kopje thee zetten voor ons tweetjes, ik maak een nieuw pakje open en wat zie ik in plaats van de normale zakjes, u kent ze wel? Piramides! Zakjes in de vorm van een piramide. “Kijk nou toch eens, Kwaster” roep ik. “Dit is het begin. Ze komen. Ze willen ons bekeren. O jee, wat moeten we nou?” Kwaster wist het ook niet. “Nou, daar zijn we mooi klaar mee”. Mijn vraag is nu: “Wat denkt u ervan? Moet ik in paniek mijn biezen pakken? Of wat? Wat vinden jullie, lieve lezers?”

februari 2013 218

25 thoughts on “De Islam en ik

  1. er zijn verschillende vormen van islam net zoals je dat bij het christendom hebt.
    onze vorige poetsvrouw was moslima maar dat kon je aan haar niet zien. geen hoofddoek burka of wat dan ook. Niet ieder moslilm zit te wachten op stokslagen, geselingen en handen afkappen.
    Een handvol fanatiekelingen wel en net die halen de media.
    In Mali werden extremisten verdreven op aanvraag van de daar wonende moslims.
    Dus not niet te rap in paniek slaan.

  2. Hoe ironisch het stukje is, de waarheid is wreder. De islam is een vreemde culturele stroming waarvan de verwevenhejd met regering en wetgeving heeft geleid tot veel leed, onrecht, achterstelling van vrouwen en gruwelijkheid tav homo’s en anders de kenden. De recente wreedheden in Mali en Nigeria geven aan dat de achterlijkheid ons op de hielen zit. Lijkt me reden genoeg waakzaam te zijn voor onze eigen normen en waarden….

      • Afrika was heel lang (behalve de Arabische en nomadenlanden in het noorden) vrij van dit soort invloeden. Maar de islam grijpt ook daar om zich heen. Was het zo maar een geloof, niks aan de hand! Maar dat is het niet. Onderwerping aan de leer, achterstelling van vrouwen, dodelijke wreedheid t.a.v. homo’s. Andere culturen en geloven worden uitgeroeid. Cultureel erfgoed of niet. Kortom, je maakt het iets te leuk. Daarbij, de pyramides waren voorbehouden aan de oud-Egyptische cultuur, ver voor de tijd van de Islam, en toenen aan hoe een mooie en sterke cultuur ten onder kan gaan als brede hordes beginnen te marcheren. Byzantium ging zo ten onder en ooit Spanje of het Middeleeuwse Europa. De Turkse moslims stonden ooit aan de muren van Wenen. De oorlogen op de Balkan hadden te maken met oude rekeningen die men nog wilde vereffenen onderling. Nee, ik zie er niets in, wel in thee overigens, lekker Engels of Duitse, van de zwarte soort. En die komt meestal ergens uit Siam, India of zo.

  3. Ben het helemaal met Leo eens. In paniek raken is nooit ergens goed voor. Het is wel een feit dat er steeds meer jonge mensen radicaliseren en dat is bloedlink. De islam is op zich zeker niet gevaarlijk (al schrok ik toch van al die gewelddadigheden toen ik de koran vertaling van Kader Abdollah en zijn boek over het levensverhaal van profeet Mohammed las) maar wordt misbruikt door fanatiekelingen. Het is een wereldwijd probleem. Wegkijken en bagatelliseren is dom.

  4. Wij hebben dergelijke theezakjes al minstens vijf jaar en er gaat tot nu toe geen enkele islamiserende werking van uit. Dat is ook wel logisch, de piramides zijn toch niet door moslims gebouwd? De farao’s en de profeet, daar zitten duizenden jaren tussen. Dus als je ergens bang voor wilt zijn kun je je beter richten op wederopstaande mummies. Kijk, dat is pas horror. Maar die zien we ook niet vaak, ondanks de theezakjes.

  5. In paniek raken is nooit goed. Wat ook niet goed is, is alle narigheden op de moslem gooien. De verharding is al heel lang gaande en niet alleen bij jongeren; tijden veranderen namelijk.
    Ik geloof niet zo gauw in hoofddoek- en andere plichten, ook niet in massale aanvallen van jihadstrijders op West-Europa. Daarvoor staan we te ver van ze af..
    Wel dienen overheden alert te zijn op het misbruik van godsdienstvrijheid; maar zolang de SGP het actief vrouwenkiesrecht jarenlang mocht traineren en er nog steeds aanvragen zijn voor subsidies voor schoolbusjes naar een geloviger school, is het niet verwonderlijk dat een groep moslim ook voor hun rechten pleiten.
    Over de beruchte k-marokkaantjes denk ik maar één ding: straffen.
    Net als agressieve West-indiërs, Duitsers, Nederlanders, Molukkers, blanken, bruinen, groengelen, Indianen, Eskimo’s…

  6. De theezakjes hebben tot mijn ontzetting de wereld veroverd, zakjes met laffe stofthee waarvan de beroerdigheid vaak ook nog verdoezeld wordt door rare smaakjes die niks met thee te maken hebben. Ik strijd al jaren tegen theezakjes maar het is een verloren zaak. Plat of pyramide, het is een pot nat. Geef mij maar echte thee, los! (Moslims weten dat, die drinken nooit thee uit zakjes).

      • Over oprukkende gevaren gesproken: het schijnt dat de Amerikaanse tea-party beweging ook al voet op nederlandse grond heeft gezet, ik weet zeker dat dat muf zakjesvolk is. Eigen zakjes eerst en aan andermans thee betalen wij niet mee, dat soort werk. Hoort zegt het voort.

  7. Van de piramide Lipton thee ga ik niet lopen als een Egyptenaar en van de Minty Morocco thee van Pickwick krijg ik ook niet de neiging me te bekeren tot de Islam .
    Maar dat de Islam aan het oprukken is, kan zorgwekkend zijn. Want je hebt aanhangers die naar eer en geweten hun geloof volgen, niets mis mee. Daarnaast heb je bezeten aanhangers die de Koran op hun eigen manier interpreteren/misbruiken met gevolgen zoals wij die allemaal kennen … en als die laatste groep in de meerderheid komt, wordt dat wel serieus een probleem.

  8. Hahahahaha. Heerlijk die blog. Weer vol humor. Ik vind wel dat de reacties erg serieus zijn hoor. Diep in ieders hart toch een beetje Wilders angst?? Laat je toch niet gek maken. Er is maar één ding waar je bang voor zou moeten zijn en dat is domheid en onwetendheid.

    • Hè eindelijk iemand die niet zo serieus reageert. Ik begin onderhand te denken dat grapjes over de paus wél mogen en over de Islam niet. Niet iedereen hoeft het leuk te vinden natuurlijk, maar dat is weer wat anders.

      • Ik was niet helemaal zeker meer en heb daarnet nog eens gekeken: je vroeg in de laatste zin wel expliciet naar onze mening of je in paniek je koffers zou moeten pakken 🙂

      • Trouwens Therese, iets voor jou: je kunt heel goed een ding breien voor losse thee, een theesok als het ware. Dat moet dan wel met heel dun garen en dunne naalden. Ooit was ik op een kinderkamp waar grote potten thee gezet werden met behulp van een pantykous. Ik vond dat toen maar een onsmakelijk idee omdat ik steeds dacht dat een van de leidsters dat ding wel aan haar voeten had gehad.

    • Oh ik dacht je van dienst te zijn met een breitip want het was even stil op het breifront. Maar het hoeft niet hoor. Ik heb ook een ei. Wat zeg ik, wel vier.

  9. Ja, in Australië wordt Wilders ook al uitgelachen met zijn hysterische gegil.Als-ie niet oppast wordt-ie dáár nog aangeklaagd, ik lach me kapot als dat gebeurt.

  10. Helemaal mee eens met de opmerking dat je over van alles en nog wat grapjes mag maken wat kerk paus en dominee betreft, dan moet dat toch ook over de islam mogelijk zijn. Gelijke monniken, gelijke kappen zou ik zo denken

Geef een reactie

