Even zomaar van alles wat

mei 2013 091mei 2013 004april 2013 404Nog steeds lijd ik aan de haak- en breiziekte. Ik had opeens genoeg poesjes gemaakt, vond ik. Maar nu brei uh… nee haak ik teddyberen (kleine) en dan ook nog aangeklede beren. Deze had ik al laten zien, een verjaardagsbeer en bijna, op een paar kleine draadjes na, ook al een ‘boekenbeer’. Tussen de bedrijven door doe ik ook nog steeds wat aan de poppen. Een mens heeft zo weinig rust. 

Het was Moederdag en wij hebben mijn moeder dan ook opgezocht en cadeautjes meegenomen. Zelf ben ik ook bijzonder verwend.

april 2013 164Tip 1. Hier kwam mijn kleinzoon laatst mee aanzetten. Had hij zelf gemaakt, tenminste de onderdelen getekend en uitgeknipt. De moeder van de juf had die weer op een washandje genaaid en zo iets kunt u of uw kind of kleinkind ook maken. Leuk en gemakkelijk. Ook kan je de hele dierentuin bij elkaar verzinnen. Laat maar gaan die fantasie.

mei 2013 090Tip 2. Een heel gemakkelijk recept. Wat lekker ijs, kant en klaar uit een plastic doosje in een bakje scheppen (bordje mag ook). Daarop de schoongemaakte en in partjes gesneden aardbeien kunstig draperen, een toefje slagroom erop en smullen maar. (Niet meer voor mij, want ik ben nu op dieet.)

mei 2013Iets om even te lachen. Ik wilde op dit poppenponchootje iets abstracts borduren. Het lijkt net een eend, vond Hans. Aangezien water niet goed lukte, gaf ik hem maar pootjes en hopla: een soort van kip. Zomaar toch leuk gelukt?

mei 2013 251Bij de Kringloop gekocht. Voor mijzelf. Heeft vele mogelijkheden.

mei 2013 141Ik ben druk doende mijn atelier wat meer te ‘vergezelligen’, maar dat is een ander verhaal. Daarover vertel ik binnenkort wat uitvoeriger.

Update: mei 2013 310

8 thoughts on “Even zomaar van alles wat

  1. Erg leuk allemaal, maar winnaar is voor mij het washandvarken. Binnenkort wat lavendel erin of zo. Je bent er maar druk mee 😉

  2. Nou, jij kan van alles maken, en zelfs al lijkt het nergens naar dan nog lijkt het ergens naar! En het zou me niks verbazen als er nog leven in kwam ook!

    • Ik heb pas een boekje gekocht. ‘Beren haken’ door Val Pierce. UItg. Librero. Natuurlijk kan je eindeloos zelf beren verzinnen, maar deze boeken- en verjaardagsbeer stonden ongeveer zo in dat boekje.

      • ik ben nog niet zover dat ik zelf bijv. jurkjes enzo kan bedenken, jij wel? Ik vind het al heel knap dat als patroontjes op internet niet (helemaal) blijken te kloppen ik het toch goed voor elkaar kan krijgen.

Geef een reactie

