Wie zijn inspirerender?

mei 2013 385Inspirerender  én leuker, vraag ik mij wel eens af. Honden of katten? Iedereen oftewel het merendeel der mensheid zal denken:  “Een hond natuurlijk.  Daar kan je nog eens mee lachen. Het mag dan een viezerik zijn, maar lol maken kan hij als de beste…”  Nou… ik begin zo mijn twijfels te krijgen. Ik weet natuurlijk al lang dat een kat veel boeiender is dan een hond, maar ook inspirerender ??  Als ik zo eens de puzzels bekijk (van  Jigidi  op de computer) die ik al gemaakt heb, waren de getekende of geschilderde katten veruit in de meerderheid en de leukste. Ik spreek dus niet over de gefotografeerde  afbeeldingen. Overal evenveel schattige katten en honden, kittens en puppies, daar wil ik niks van zeggen. Maar ik zag eigenlijk bijna geen enkele hond, ja misschien Pluto, maar die kennen we al zo lang, dat ik hem niet meetel. Iedere keer als ik weer zo’n grappige kattenpuzzel vond, heb ik ‘m gefotografeerd, als hij klaar was. Daarom kan ik u nu precies laten zien wat ik bedoel. Ha, een vooruitziende blik had ik toch maar!!  Je ziet ook wel honden in de Kunst, maar die zijn allen functioneel, hetzij als jachthond, als gezelschapsdier of als waakhond, noem maar op.  Enfin, een interessant probleem, nietwaar? Och, niet echt een probleem, maar toch iets om eens over na te denken dan. Ik ben benieuwd wat u er zo van vindt.  

Even voor de zekerheid: ik ben ook een hondenliefhebber, hoor! Ja, dat ik niet Ria, Claudia, het vrouwtje van Bella, Aleida, Renesmurf en weet ik wie nog meer op mijn dak krijg. Dit even voor alle duidelijkheid.

april 2013 098april 2013 182mei 2013 047mei 2013 376mei 2013 377mei 2013 486 mei 2013 342o pardon, deze niet natuurlijk…

7 thoughts on “Wie zijn inspirerender?

  1. Inspiratie is een door de muze ingeblazen toestand die de mens helpt om zijn creativiteit te kanaliseren. Aangezien de muze een goddelijk wezen is kan zij iedere vorm aannemen die zij verkiest, een vaas met bloemen, een glooiend heuvelland, een kalme zee met ondergaande zon. Toch zou het best zo kunnen zijn dat een kattenlijfje voor de muze het lekkerste zit. 🙂

  2. puh! of mijn teckel niet elegant kan zijn. maar of dat dan ook inspirerend is, kweenie hoor. misschien omdat veel mensen katten wat meer geheimzinnig vinden? Je kan ze natuurlijk ook linke donders noemen, want ze krijgen veel voor elkaar

    • Jouw teckel is vast en zeker een uitzondering, Aleidaatje. Persoonlijk ben ik dol op teckels. Slim zijn ze ook al, is mijn indruk. En inspirerend ook. Wij hebben zelf een houtsnede gekocht, een heel brede prent, voorstellend een teckel met wel 10 of 12 pootjes, dus zéér inspirerend. Maar ja, teckels zijn nu eenmaal heel leuk en lief, levendig en misschien zelfs een beetje geheimzinnig! Geef een aaitje aan Raja van mij.

  3. Als echte hondenliefhebber ga ik toch eens op zoek naar hondenpuzzels. Valt mij opeens in Snoopy is toch een hond? Ik ben ook de trotse bazin van onze 18 jaar oude Poes Sjimmy.

Geef een reactie

