Het ene plan na het andere

juli 2013 407juli 2013 406Ik zal in deze ‘strenge’ week (zie vorig logje) ook eens proberen elke dag wat te schrijven. Zoals Ria in Zeeland bijvoorbeeld, die kan dat en die doet dat. Knap hè? Om te beginnen wil ik u vertellen dat de 1e dag mij gelukt is; ik heb niet aan verboden dingen gezeten. Ik kreeg wel erg de neiging, maar toen heb ik een strafregel geschreven en … het hielp. Zowaar. Vanochtend stond ik redelijk op tijd op, zag dat het alweer mooi weer was, nam een uitgebreide douche  en begon zo de dag goed. Daarnet was ik bij de pedicure en nu kan ik weer heerlijk lichtvoetig gaan wandelen. Ook ben ik begonnen van een ringbandschetsblokje een soort feestboekje te maken.   Een boekje over uitjes zoals pas naar Antwerpen, feestjes, etentjes enzovoort. Het kwam eigenlijk omdat ik altijd de kaartjes bewaar van musea bijvoorbeeld en er vervolgens thuis naar kijk van: “Wat doe ik er nu mee?” Dat gaat allemaal in dit boekje nu. Zelf lijkt het mij wel een goed plan. De baas worden over eigen chaos a.h.w. Ik zal u nog even laten zien wat voor gezonds en lekkers ik gisteren genuttigd heb voor ik naar mijn mandje ging. Het vruchtvlees zat er nog omheen vóór de consumptie, dat u niet denkt dat… (ik pitten schrans als boetedoening in mijn’ kloostertje’)

juli 2013 404

10 thoughts on “Het ene plan na het andere

  1. Lekker he, de kersen zijn heel betaalbaar op het ogenblik, wij hebben ook al een paar bakken weggewerkt. Goed van je hoor, al die plannen.

  2. Zo’n bezoekje aan de pedicure scheelt toch ook weer een paar gram! En dat boekje lijkt me heel leuk. Boekbindtechnisch ga ik dan wel mijmeren. Als je er veel plaatjes, kaartjes en dergelijke in gaat plakken dan wordt het best dik en gaat het boekje openstaan aan de voorkant. Misschien kan je dat opvangen door een losbladig systeem te kiezen, een multomap systeem ofzo.

    • Het is wel met een ringband, dus misschien kan het wel, heb ik gedacht. Het is een probeersel. Leuk dat je meedenkt. Jij maakte er eens een mooi mapje voor. Dit is mijn voorlopige oplossing.

    • Echte fotoalbums zijn gebonden met extra ruimte omdat er foto’s in geplakt gaan worden. Ik denk dat je deze vandaag de dag -want plakt er nou nog foto’s in- voor een paar stuivers bij de kringloop kan kopen. Een idee?

      • Ja, is ook een idee. Zoon M. kocht wel eens kleine foto-albumpjes om met krijt in te tekenen. Krijt geeft altijd wat af en in die albumpjes zitten van die doorzichtige tussenblaadjes. Maar ik zal eens oplettten. Maar ze moeten niet te groot zijn.

  3. goed idee, die losse spulletjes daar kijk je niet zo snel in en zo’n boekje blader je nog eens door of kun je aan anderen laten zien, maar uhh is dat niet een beetje raar plaatje van die beren of zie ik het verkeerd?

Geef een reactie

