Diverse aan- en inkopen

juli 2013 458Wat deed ik vandaag zo al?  Eerst gingen wij, Hans en ik,  samen naar de markt vanochtend, want ik wilde (o.a.) een stofje scoren om mijn ouwe theemuts weer eens een nieuw overtrekje te geven.  Die theelichtjes ben ik zat, want steeds zijn die krengen onverwacht opgebrand. Het leek mij leuk om die muts vervolgens op te sieren met gehaakte of gebreide bloemen, – niet in één keer, alleen als ik zin heb- net zo lang tot ik met een soort ‘bloemenzeetheemuts’ kan pronken.  Snapt u het nog? Geeft niks hoor. U zult het nog wel eens zien als hij lukt. Maar er was geen leuk stofje op die bijna halflege markt; de wolman was er ook al niet. Wij keerden terug met alleen aardbeien.

juli 2013 459Dan maar naar de Kringloop gegaan. En jawel, daar hadden ze voor een schappelijk prijsje een beschaafd gordijn, waar wel 50 theemutsen uit kunnen. Maar dat zien we wel. Alleen … het bleef niet bij een gordijn. Hans kocht daar 2 oude schilderijen, meer voor de lijsten eigenlijk en een boek van Paul Cézanne en ik een leuk, Indisch groen bloesje met borduursel en een ijzeren haantjesbeeld. Maar goed, dat zal allemaal van pas komen. Verder ben ik druk aan het haken voor mijn kleinkinderen. Voor Rein een kikker met zwembroek en zwemvliezen om mee te nemen als vriendje op vakantie en voor Mare –denk ik, weet nog niet zeker- een nijlpaard met badmuts en zwemband. Wij gaan er zondag heen, dus ik moet wel doorwerken. Dáááág.  

P.S. Zijn jullie dagen ook zo snel om? Dat verbaast mij zo. O ja, ook nog gewandeld, deze week elke dag.

5 thoughts on “Diverse aan- en inkopen

  1. Klinkt allemaal erg leuk Thé! Ik ben vooral benieuwd naar je theemuts, want ik ben zelf al enige tijd theemutsloos en theelichtloos. Daar moet iets aan veranderen, maar ik weet nog niet goed wat. Vandaar dat ik erg geïnteresseerd ben in de ontwikkelingen!
    En ja, de dagen vliegen! Hier in Delft ook.

  2. jaja, de tijd vliegt, en het geld ook he, dat rolt alle kanten op, en zo hebben we er allemaal wat aan! De een wil een lijst, de ander een lijst kwijt, en zo gaat dat!

Geef een reactie

