Een stralende zondag

juli 2013bjuli 2013b 047Wij en zoon M. gingen deze zondag zoon Aron en zijn gezin opzoeken. Zodoende reden wij al vroeg over de dijk Enkhuizen – Lelystad.  Het beloofde een werkelijk schitterende dag te worden. Ik begin altijd, gezeten op mijn plaatsje achterin , voorzien van een boek en een haakwerkje, enkele foto’s daar te maken. Vanuit een rijdende auto fotograferen is een sport op zich voor mij.

juli 2013b 063Vervolgens kwamen wij aan in Gorkum (Gorinchem), waar iedereen al op de uitkijk stond. Wij begroeten elkaar extra hartelijk, want door allerlei omstandigheden was het al een tijdje geleden dat we elkaar gezien hadden. Mare had intussen twee medailles gehaald, een voor de avondvierdaagse (knap hè?) en een voor turnen. Ze had al één balletuitvoering achter de rug en twee wiebeltanden waren er nu uit. Rein kwam op het idee een rondleiding door het huis te verzorgen voor zijn oom Martijn, die daar erg van genoten heeft. Voor mij deed hij een rondleiding door de tuin. “Daar zijn aardbeien, Oma en daar en daar ook al, daar komen onze bramen…” Oma was verguld een privégids geheel voor zichzelf te hebben.

juli 2013b 061juli 2013b 049juli 2013b 050juli 2013b 070En daarna gingen we met z’n allen lekker buiten eten, onder het zonnescherm en mijn schoondochter was zo slim nog twee lakens te spannen zodat wij heerlijk in de schaduw konden zitten. Ik gaf de kinderen de vakantiecadeautjes, waar ze heel blij mee waren. “Heb je er lang aan gebreid, Oma?”, was Rein zo attent om te vragen. “Ja, ik had ze nog maar net op tijd af”, zei ik.

juli 2013b 038Na het eten gingen wij allemaal naar ‘het Lingebos’. Daar is een mooie zwemplas. Wij waren daar niet alleen, dát begrijpt u wel? Maar evengoed hebben we daar een hoop lol gehad. Wij gingen met z’n vieren te water: Linda, Mare, Rein en ik. De mannen bleven op de kant. Het was genieten. Mare kan al zwemmen en Rein (met vleugeltjes) liet mij zien hoe ver hij al gevorderd was met zijn zwemkunst én hoe hij helemaal niet bang was om koppie-onder te gaan. Nou, die leert het wel, lijkt mij zo. Thuisgekomen hadden wij nog een zalige zomeravond buiten. De zomer, och jee, wat is die toch zalig!

juli 2013b 087juli 2013b 085

3 thoughts on “Een stralende zondag

Geef een reactie

