Weerpraatje

juli 2013b 183Overal in het land heeft het geregend, geonweerd, zelfs overstromingen  hebben plaats gevonden, hoorde en las ik. Behalve… hier. Geen spatje, helemaal niks. En nu zag ik gisteravond de Hortensia’s alweer verschrikkelijk slap hangen, ondanks de gieters water die ik bij ze neergekieperd had.  Dus wat te doen? Kwaster (Hans) ging resoluut de tuinslang halen  – een heel lange, want hij moet de hele schoolgang door en het kraantje zit achter-  en begon te spuiten. Je hoorde en zag de boel opklaren. Ook Koos genoot van de plasjes die her en der achterbleven. En vanmorgen, wat zag ik? Nee, de Hortensia’s stonden er weer fit bij en alle planten en bloemen wel. Maar aan de overkant? Daar staat een prachtige oude Catalpa, die kennelijk heel veel bloemen verloren had. Ik weet niet of het de droogte was of dat het vannacht zo gewaaid heeft of allebei, maar het leek wel sneeuw, zeg. Kijkt u maar.

juli 2013b 173juli 2013b 174juli 2013b 175juli 2013b 177juli 2013b 181juli 2013b 186

6 thoughts on “Weerpraatje

  1. Jeetje dat is me helemaal ontgaan dat noodweer, niets van gemerkt ook hier, op drie spatjes regen na vanmiddag, gelukkig maar.

  2. Wij hebben ook niets gemerkt, ondanks verplaatsing door een groot deel van ons land, behalve een paar keer een dreigend uitziende wolkenpartij in de verte.
    Was die Trompetboom (Catalpa) uitgetoeterd door de warmte misschien?

    • Ja, dat zou heel goed mee kunnen ‘spelen’. Heet hij ook Trompetboom? Wist ik niet. Wel dat hij ook ‘ambtenarenboom’ heet, omdat hij laat bladeren krijgt en vroeg ook weer verliest. Een beetje flauw natuurlijk.

  3. Nee, ook hier niet gewaaid en geen spatje regen. Misschien had de gemeente met sproeiwagens door de straten moeten gaan on de bomen nat te houden. Ik heb echt geen idee.

    • Na nog eens nagedacht te hebben, geloof ik dat het ieder jaar gebeurt net zoals de prunusbloesem bijvoorbeeld. Maar dit jaar misschien nóg meer dan anders omdat hij zo weelderig bloeide én de droogte misschien. Ik blijf mij dan verbazen.

  4. Dat is waar ook, de Catalpa gaat bloeien! Wij hebben er een staan die staat er nu drie jaar, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor er bloemen in komen! En hier heeft het gisteravond gedonderd dat het een lieve lust was!

Geef een reactie

