Amsterdam

Men heeft mij Utrecht laten zien, studentenstad, terrasjes, de Dom, maar ik wilde graag naar Amsterdam. Vaak, heel vaak kwam ik in Rotterdam, de Lijnbaan, de Coolsingel en het beeld van Zadkine, maar ik was zo benieuwd naar Mokum. Ik logeerde vaak in Den Haag, ging naar de schouwburg, het Binnenhof en de hofvijver om de eendjes te voeren, maar A’dam wachtte op mij, dat voelde ik. En ik kwám er te wonen. Ik zal het wel romantiseren, maar toch heb ik er goede herinneringen aan. Nu nog kom ik er graag, al is het maar voor een daggie. En dit boek tikte ik op de kop: heel veel schrijvers en dichter die allemaal over deze stad verhalen. Daar zal ik nog lang plezier van hebben. Mét foto’s ook nog… koopje!

augustus 2013 016

15 thoughts on “Amsterdam

  1. Zoals je weet ben ik een Utrechter in hart en nieren en er gaat niets boven mijn stad. Om tot rust te komen ga ik terug naar mijn stad om even te dwalen door steegjes en langs grachies.
    Maar geniet jij maar van Amsterdam. Heeft ook mooie plekjes, maar bij mij gaat niets boven Utrecht. Zelfs Rotterdam niet.

  2. Ik dacht dat het regels waren uit een boek, toen ik jouw log begon te lezen, maar het zijn jouw eigen regels 🙂
    Ik ben zelf ook dol op Amsterdam en zou er ook wel willen wonen. Gelukkig woon ik er vlakbij en ik werk er.
    Veel plezier met je boek!

  3. Laat ik het maar op Rotterdam houden, maar ik durf best te zeggen dat ik heus wel leuk vind om een dagje in Amsterdam te zijn. Een dagje he, en dan weer terug. Hoe was dat liedje van ? ook weer; iets dat het best aan Amsterdam de trein terug naar Rotterdam is. Zoiets. Veel groeten, Therese

    • Toch heel sportief dat je toegeeft graag een dagje in A’dam te zijn. Ja, dat liedje en die eeuwige rivaliteit tussen Rotterdam en A’dam, hahaha, Ik ben een Brabantse, dus ik kan er wel om lachen. Groetjes terug, Aleida.

      • ik uit Groningen, al was ik nog maar een heel kleine frummel, en vind dat gedoe van ‘010’ en ‘020’ ook grappig.

  4. Jij een kleine frummel, Aleida? Ik kan het mij haast niet voorstellen. Een Aleidaatje? Wat leuk, hee! Moet je eens wat meer over vertellen. En woonde je in de stad Groningen of op het platteland?

    • In de stad geboren en gewoond in Stadskanaal. Maar mijn moeder was half-Belgisch en mijn vader kwam uit Brabant; dus wat ik nu ben? En op facebook van mijn dochter staat een schattig fotootje van mij toen ik 2 was met poppenwagen vol kittens en ook een foto van nu met diezelfde poppenwagen en kat. Maar ja, ik heb geen verstand van facebook

  5. Hoi Therese, Karlijn heeft haar facebook afgeschermd, dus alleen vrienden kunnen er op. En ik was vroeger een schatje natuurlijk, maar dat was vroeger. vraag maar aan Hermieneke, of beter toch niet 🙂

    • Hahahaha, wat is dat toch tussen jou en Hermieneke? En jammer dat ik je foto niet kan zien. Maar ongetwijfeld was je een schatje en diep in je ziel nog steeds. Ik hoef dat niet eens aan H. te vragen. Het is al zo lief dat je hier steeds reageert.

Geef een reactie

