Een doe-verjaardag

oktober 2013 118

Haha, dit was gisteren nog eens anders verjaren.  Ik zal het uitleggen. Wij waren uitgenodigd door zoon Aron om zondag in Gorkum de verjaardag van schoondochter Linda te komen vieren. Daar aangekomen, keken wij naar binnen, naar wie er al waren en zo, maar wat zagen wij???? Een halflege kamer, allerlei dingen van hun plaats … ik dacht meer aan een verhuizing dan aan een verjaring. Maar wat was nu het geval? De hele vloer moest leeg in verband met een renovatie en ja, dat doe je niet even met z’n tweetjes. Aron had alle boeken gisteren al naar boven gebracht.  Het wachten was toen op de mankracht die de volgende dag zou arriveren. Te weten zijn schoonvader, zijn broer, zijn (aangetrouwde) oom en zijn vader die overigens nog van niks wist. Dan waren er nog drie vrouwen, die vast wat konden stoffen en vegen, te weten zijn schoonmoeder en moeder én zijn jarige vrouw. “Vele handen maken licht werk”, moet hij ongetwijfeld gedacht hebben. Zijn kinderen droegen ook hun steentje bij door gebak te presenteren en spelletjes te spelen met iemand die even niks te doen had. Wat een organisator, die Aron, niet? En wij? Wij vonden het nog leuk ook. Een beetje sjouwen, wat vegen, een spelletje doen, wat kletsen, wat lachen… het had wel wat, lieve lezers. Het is toch weer eens iets heel anders dan visite zitten, ja, het was best leuk eigenlijk. Dus hebt u eens een KLUS, nodig gewoon wat mensen op een feestje, ga zelf druk aan de slag en ze gaan naar alle waarschijnlijkheid gewoon meedoen…

oktober 2013 105oktober 2013 114oktober 2013 100oktober 2013 112oktober 2013 116oktober 2013 091

foto 4: De jarige brengt wat cadeau’s in veiligheid.

Update: Nu ben ik wél vergeten te vertellen dat A. zijn schoonvader dol is op klussen.

11 thoughts on “Een doe-verjaardag

  1. Ik ben sowieso gek op doe visite. Lekker samen in de tuin aan het werk vind ik zo leuk. Gisteren bij mijn broer met z’n vieren twee bomen omgezaagd en in brokken. Tussendoor lekker een soeppie, een theetje en lekker kletsen. Heerlijk.

  2. Krijg ik dat nog georganiseerd voor zaterdag?
    Even denken wie er komen …
    Hm, ik weet het niet ….
    Laat maar dan 🙂

    • Je hoeft juist niks te organiseren. Je kijkt wat je gedaan wilt hebben, begint daarmee en de rest komt vanzelf. Zovast gefeliciteerd met echtgenoot, neem ik aan.

  3. Dat zijn de leukere feestjes, daar komt iedereen vrolijk vandaan en je bent nog nuttig ook. Wij hebben ook eens de benedenverdieping ontruimd op een verjaardag, en ook eens een boomzaagfeest gehad. Veel leuker dan zitten koffiedrinken, en de taartjes/hapjes smaken drie keer zo lekker 😉

  4. ahum Therese, wat is er aan de hand? Mooi dat jullie het leuk hadden, maar die vrouwen die opeens ‘moeten’ vegen en stoffen….. t Gaat me niet aan hoor, maar had je het niet leuker gevonden een beetje te klooien met een hamer ofzo

    • Hoi Aleida. Klooien met een hamer, ja dat is veel leuker, maar er viel weinig te hameren. Het meest moest er uit elkaar genomen worden en gesjouwd en dáar ben ik niet gek op. Dus voor een keertje vond ik dat wel best, hoor!

  5. Een klusfeest. Nou, ik had er nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel een prachtidee.
    Samen klussen doen is gewoon leuk en het schiet lekker op.

Geef een reactie

