Een verhaal van niks

oktober 2013 353Ik las gisteren een bloedstollend kattenverhaal bij Aargh en daarbij vergeleken stelt mijn verhaal niet veel voor. Daarentegen was het voor mijn Koos (gezelschapskat) een bijzondere belevenis. Zo is alles betrekkelijk maar dat is algemeen bekend. Enfin, Koos ligt op de bank te slapen en plotseling hoort hij een lieflijk belletje. Dat maakt hem nieuwsgierig. Hij doet zijn ogen open en ziet een zwart-witte kat staan. “Hulloooo” zegt Koos met zeer laag geluid, zo ongeveer dan. Zijn stem is tegenwoordig doorgaans wat zwaar. Hij zegt datzelfde nog eens, gaat staan en loopt langzaam naar de onbekende toe. “Hállóóóó’” , zegt deze met een hoge stem, heel vriendelijk klinkt het. Ze gaan tegenover elkaar zitten, wel een stukje uit elkaar. Geen van beiden krijgt een dikke staart of heeft de neiging een hoge rug op te zetten. Koos kijkt tamelijk vriendelijk, bijna blij en de ander zit er een tikje verbaasd bij. Ze begroeten elkaar nog eens en toen helaas klopte er iemand en stapte onze woonkamer binnen. De vreemdeling)e) die helemaal op onze Koos gefixeerd was, schrok zich te pletter en maakte dat hij wegkwam. Wij, Koos, Hans en ik, wachten nu maar af of hij of zij nog eens op visite bij ons komt. Jammer dat ik die geluiden niet kan nadoen, maar probeert u het zich voor te stellen, is het toch nog een beetje verhaal…

14 thoughts on “Een verhaal van niks

  1. Hahaha ik heb zes van die tijgers dus ik weet precies wat voor geluiden er geproduceerd werden en zie het ook helemaal voor me zoals je het beschreef, en ook wat voor snoetje ze trokken, geweldig zo zie je hoe je om niks een hoop lol kunt hebben.

  2. Ja, psychologisch gezien is het sowieso altijd een thriller met katten. Voordat je het weet doe je iets verkeerd. Misschien dat ik ze daarom vooral associeer met vrouwen 🙂

  3. O wat spannend, woont de zwart-witte tegenwoordig ook in huis? Ik ben wel benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Koos is wel een verstandige kat, gewoon vriendelijk en beleefd blijven dan kan het nog heel gezellig worden.

    • Nee, de zwart-witte heeft al een thuis. Hij had een bandje en een belletje om. Maar hij kan hier gewoon binnen door het kattenluik. Ja, Koos is een goeierd, Aargh.

  4. dit verhaal krijgt vast nog wel een staartje en hoewel ik al jaren geen poezen meer heb kan zefls ik me er een voorstelling van maken hoor.

  5. Ik ben dat bloedstollende verhaal gauw gaan lezen. Inderdaad spannend en wat een schok dat opeens een mens meedeed. t arme beest, die is helemaal ‘van de leg’ (al legt ie geen eieren).
    Hopelijk heeft Koos er een nieuwe vriend(in) bij.

Geef een reactie

