Jarig

januari 2014 110Ondanks dat ik eigenlijk het niet wilde vieren, had ik een prachtige verjaardag. Ik werd in de bloemen gezet en in de bollen, namelijk één , nee twee amaryllissen en drie hyacinten. Ik kreeg een mooi boetseerwerk. En … big surprise: een broer van mij kwam helemaal uit Arnhem naar het hoge Noorden. Met … zichzelf natuurlijk en een fles huiswijn, die wij altijd bij ons moeder kregen.  Op facebook kreeg ik volop felicitaties (allemaal reuze bedankt!) en met de post, de mail en de telefoon. Wat wil een mens nog meer op zijn geboortedag, 69 jaar geleden?

januari 2014 090januari 2014 081O ja, er even tussenuit zijn, even wat frisse lucht happen. En dat deden wij dan ook. Wij zijn naar het buitengebeuren geweest van het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Tijdens de kerstvakantie is dat altijd een paar dagen geopend. De huisjes zijn dicht. Er zijn geen touwslagers aan het werk of timmermannen en er wordt geen vis gerookt. Maar voor € 2,– kan men dan heel rustig lekker wandelen en rondkijken. Mijn broer vond het ook heel erg leuk. Onthoud u dat voor volgend jaar: het is een aanrader als men van niet te ver moet komen. Nu a.s. zondag nog naar Mare haar verjaardag en dan is het even Schlusz! Rust in de school. Nou ja, rust… in ieder geval even geen verjaardagen meer, hoop ik dan stiekem. Niet doorvertellen, hoor!

4 thoughts on “Jarig

  1. Ik sluit me bij de vorige spreekster aan 🙂 Je bent een prachtig mens en volgens mij word je met het jaar mooier. En nog gefeliciteerd hoor.

  2. Soms wil je gewoon eens even een tijdje niets dan alleen maar de dagelijkse beslommeringen, gewoon lekker de sleur van alledag. Morgen weer eens een gewone maandag 😉

Geef een reactie

