Een al té smakelijk gesprek

januari 2014 250“Zeg Kwaster, weet jij wat er allemaal voor taartjes en gebakjes zijn? Ik bedoel echte, van vroeger weet je wel? Bossche bollen, tompoezen, mokkataartjes? Blauwe en paarse en rooie cupcakes, dat vind ik niks”. Ik vraag dit aan Kwaster, omdat ik met mijn verjaardag een pakket cadeau heb gekregen om ‘de heerlijkste hapjes’ te haken. Maar nu ik eenmaal de smaak van taartjes te pakken heb –om te haken dan, hè- wil ik meteen maar voor de kleinkinderen een boel soorten haken, zodat zij bakkertje kunnen spelen, of theevisite of ‘toen ik jarig was en trakteerde…’ (zelf verzonnen, niet gaan googlen, hoeft niet) of wat dan ook. Ik heb er al vijf (5) klaar; is nog te weinig om leuk te kunnen spelen. “Nou, ik zal eens wat opzoeken”, zei mijn Kwaster. “Aha, hier heb ik het al. Bij vruchten gebak slagroom, o wat een kleuren, die vruchten ananassen, aardbeien, kersen, bessen en dan die cake erbij, ook veel kleuren, kijk een laagje roze, bruin chocolade, wit van slagroom mmmm…. mjam mjam, hee ik stop er even mee”. Ik hoef niet hard te denken wat hem gebeurt. Het water loopt hem in de mond. “Hahahaha”, zeg ik, “jij denkt waarschijnlijk, niet HAKEN, maar MAKEN, die lekkere dingen”. En gelijk heeft hij wel. Wie is er nu zo stom om die dingen van katoen te maken? “Waar ben ik nu weer mee bezig?”, dacht ik vanochtend opeens, toen ik wakker werd.  Het wordt de hoogste tijd dat ik weer eens ga schilderen misschien.

10 thoughts on “Een al té smakelijk gesprek

  1. Cupcakes moeten bij wet verboden worden, taartjes maken is sowieso een beter plan dan haken, dat zullen de kleinkinderen nog meer waarderen. En wat betreft dat schilderen. Tja, of je moet zin maken of iedereen de pip laten krijgen. Ik heb trouwens pas een mooi schilderij gekocht. Geweldig hoor. Eigenlijk moet je dus toch aan het werk, want mensen die zo’n schilderij kopen zijn erg blij en dan heb jij een goede daad gedaan.

  2. Je kunt natuurlijk ook gewoon met pensioen gaan en lekker taartjes blijven haken.
    Ik krijg trouwens ineens vreselijk veel zin in taartjes maken. Zonder haaknaald 😉

Geef een reactie

