Over Paashazen gesproken

januari 2014 468Zeg Kwaster, zeg eens, wat voor kleur vind je leuk voor Paashazen? Ik ga er eentje maken voor Mare en eentje voor Rein. Mét een heel klein truitje erbij … Kijk en ik heb nog meer kleuren…”  Kwaster kijkt en zegt: “In mijn beleving zijn Paashazen altijd donkerbruin…”  Ik kijk hem aan of hij het meent en zeg: “Aha je moet denken aan chocolade eieren of aan een paashaas als je het gekleurde papiertje eraf gehaald hebt? “  Kwaster denkt en zegt dan: “Nee, zo stonden ze vroeger in de boeken…” Ik zucht eens en zeg: “Ja, daar heb ik niks mee te maken, joh. Die Zweedse jongens (Arne en Carlos) maken ze in het roze, in het wit, grijs, beige, roodachtig bruin o ja en ook chocolade bruin. Mare zal wel roze willen… maar ik kan toch een roze truitje erbij maken… “ “Doe maar grijs dan”, zegt Kwaster. Ik kijk eens goed en zeg: “Grijs hè? Een beetje saai misschien wel? Wat vind je van dit lichtbruin?” en schiet in de lach. Ik herinner mij opeens een ander gesprek over kleurkeuzes, Toen zei Kwaster: “Ik weet niet waarom je het eigenlijk aan mij vraagt. Ik zeg dan bijvoorbeeld ‘blauw’ en wat doe jij? Je neemt dan rood, zeg maar”.  En ja, dit was weer zo’n gesprek… hij heeft gelijk. En toch heb ik het nodig, werkoverleg zeg maar.

5 thoughts on “Over Paashazen gesproken

    • Ik vind wit ook heel mooi en lekker, maar de hazen zijn voor de kleinkinderen en die hebben zoals de meeste kinderen nogal smoezelige handjes vaak, Worden de hazen zo gauw vies…

Geef een reactie

