Een mooie rustige zondag

februari 2014 019Eindelijk weer eens wat rust én nog mooi weer ook. Dat wil zeggen, dat de zon wat scheen én het niet regende en er geen koude wind was. Zoon Martijn en ik gingen dan ook een wandeling maken in het Streekbos. Met ons liepen nog meer meer mensen, veel kinderen en vooral veel honden. Die kunnen zo heerlijk genieten van alles. Tien keer heen en weer rennen tussen baas en iets in de verte en spelen met andere honden. Voor ons mensen of in ieder geval voor mij is het al een plezier om naar ze te kijken. In het bos was er trouwens ook veel gezaagd. Of dat nu echt nodig was of niet, daar krijg ik geen hoogte van. Ik denk steeds maar dat de West-Friezen dat zomaar graag doen als mensen van de polder die graag een weidse blik willen houden. Maar ik weet dat niet, hoor.

februari 2014 022februari 2014 031februari 2014 036februari 2014 046februari 2014 047

 

6 thoughts on “Een mooie rustige zondag

  1. Tja, sommige bossen zijn voor de houtproductie, en als je die bomen niet kapt, kun je ze niet gebruiken. Andere bomen zijn ziek of in slechte staat, wat in een publieke omgeving gevaar kan opleveren: ik loop liever zonder helm in het bos…

  2. De meeste bomen die je nu aan stukken gezaagd ziet liggen zijn in het najaar ernstig beschadigd of om- of scheefgewaaid. Er is ongelooflijk veel schade, door het hele land. Er liggen ook nog veel bomen die nog niet opgeruimd zijn.

Geef een reactie

