Nou ja, hee zeg! (2)

februari 2013 283  Eindelijk tijd om verder te gaan met mijn verhaal. Thuisgekomen (NIET een station te ver gereisd, haha) vertelde ik het verhaal aan Kwaster, die meteen ijverig begon te zoeken. Volgens mij lag dat ding al tijden op de printer, maar helaas … het was niet zo. De volgende dag zochten wij onverdroten door, wij keken in kastjes en laatjes, in postvakjes en overal waar wij maar wat papieren zagen liggen. Maar nergens, echt helemaal nergens en nooit  kwam dat verrekte ding te voorschijn. “Kwaster”, zeik. “Ik geef het op. Het zal wel met het oud papier mee zijn gegaan, want het zat in een brief… zo kunnen we niet doorgaan. En Kwaster die eerst zo begrijpend was, zei opeens een beetje nijdig (zo kwam het op mij over dan…) : “Waarom heb je dat ding ook niet meteen in gebruik genomen?”  Ja, een goede vraag. Maar dingen gaan zoals ze gaan, vind ik. Dingen achteraf bedenken heb je niks aan. “Ik zal naar de bank moeten”, zei ik. En dat deden we. Na een tijdje werden wij te woord gestaan. Hoofdschuddend hoorde de bankdame mijn belevenissen aan. Zij zocht in de computer en zei: “Wij hebben u die pas al 31 oktober toegestuurd”. “Tjonge, dat is een tijd geleden…” mompelde ik en probeerde schuldig te kijken. Zij zuchtte diep en schoot haar volgende pijl af: “Waarom heeft u hem ook niet meteen gebruikt?” Ik knikte en zei: “Ja, dat zei mijn man ook al. Het is de ouderdom, denk ik, dan word je wel eens wat vergeetachtig…” en was weer te beleefd om eraan toe te voegen: “Wie weet hoe u zelf dan bent, poeh!” Enfin, de passende maatregelen zijn met frisse tegenzin genomen door de bankmevrouw en nu maar wachten op mijn nieuwe pas. Zou het trouwens wel de ouderdom zijn of heb ik altijd al zulke dingen gehad? Nou ja, dát hebben we ook weer gehad. Maar intussen krijgt een oudere dame zoals ik maar steeds brutaalweg op haar kop nota bene, nou ja, hee zeg!

18 thoughts on “Nou ja, hee zeg! (2)

  1. Ja, het is bar lastig allemaal. Maar aan de andere kant: nu heb je straks twee pasjes, want dat ding komt natuurlijk wel een keer tevoorschijn. Als je dan die ene gebruikt en de andere netjes opbergt is dat altijd gemakkelijk.
    Ik zeg altijd bij kwijte dingen: kijk eens in de koelkast. Daar heb ik namelijk eens mijn portemonnee teruggevonden 🙂

    • Nee, als ik de nieuwe gebruikt heb t.z.t. dan is de oude meteen ongeldig. Ja, bar lastig allemaal en al die wachtwoorden enzo. Dank voor je vriendelijk medeleven. Dat is nog eens andere koek!

  2. Wat een verhaal. Gelukkig komt het toch nog goed. Doet me er wel aan denken dat ik een maand geleden ook een nieuwe pas heb gekregen en nog steeds de oude gebruik. Denk er wel aan, voordat je de nieuwe gebruikt, dat je het saldo van de chip van de oude kaart haalt, anders ben je het kwijt.

  3. Nou ja, hee zeg, inderdaad! Het past een bankemployee absoluut niet om standjes uit te delen aan klanten, zij is er om dienst te verlenen en nergens anders voor.

  4. Dan moeten ze er volgende keer maar een fluitje op zetten dat antwoordt als je erom vraagt. Dan weet je waar het ding bleef.
    Ik vind trouwens dat die mevrouw bij de bank zich moet onthouden van commentaar.

    • Ik spaar ze zo’n beetje als ik ze 2ehands voor een schappelijk prijsje zie. (Normaal zijn ze vaak schrikbarend duur) . Die van Le chef kocht ik bv op een Frans boekenmarktje. En Hans (Kwaster) heeft er een klein boekenkastje voor getimmerd.

  5. ben gelijk zenuwachtig gaan kijken wat voor datum op mijn pasje staat, maar die kan nog jaaaren mee, dus blijkbaar niet zo lang geleden vervangen. Waarbij je gelijk weet dat ik nog erger ben dan jij, want ik kan mij niets eens herinneren dat ik pas een nieuw pasje heb gehad. Heb je Kwaster nog op zn kop gegeven met zn ‘waarom.. ‘

    • Ah gelukkig ben jij d’r ook zo ene. Dat geeft mij troost en ik vind het op mijn beurt zielig voor jou. Nee, ik heb Kwaster niet op zijn kop gegeven, want hij heeft meteen wat cash geld in mijn portemonnee gedaan, omdat ik minstens 5 dagen op de nieuwe pas moet wachten.

  6. Ik zie dat mijn Visa pasje volgende maand vervangen gaat worden. Dus dit zou mij ook kunnen gaan overkomen. Maar een gewaarschuwd mens … waarvoor mijn dank!

  7. had mij ook zomaar kunnen overkomen tot grote ergernis van manlief. Ook ik ben heel slordig in die dingen, zeker als ik er ook nog een extra handeling voor moet verrichten. Dan is het voor mij, doe ik manjana, morgen dus. en dat kan ik vele dagen herhalen waardoor inderdaad zo’n ding zoek gaat raken gewoon omdat het te lang duurt.

Geef een reactie

