Een verheugende mededeling

maart 2014 242Het zal u vast plezier doen dat de naam van Mr.Bingley veranderd is. Hij heet niet meer Bing of Binges, zeker geen Bink, maar met algehele instemming (behalve één klein stemmetje ’n beetje tegen dan) Boeli. Afgelopen zondag heb ik hem persoonlijk herdoopt. Ja ach, weet u hoe dat gaat bij mij? Ik had besloten voet bij stuk te houden, maar er werd algemeen geklaagd. Het was een stomme naam en het ‘bekte’ niet lekker. Toen verzon ik Binges. Maar nee, men kon er niet mee instemmen. Plots kwam Kwaster (Hans) met het verlossende woord: “Boeli, hoe vinden jullie dat?” En ja, het klonk leuk, het riep lekker, dus vandaar. Het gaat nu niet meer veranderen. U kunt er gerust op zijn. Het is maar even dat u het weet. Leuk hè mensen? Boeli zelf maakt het niet zo veel uit. Het is een ruimdenkende kat.

En natuurlijk denken wij nog heel veel aan die lieve Koos. maart 2014 244

18 thoughts on “Een verheugende mededeling

  1. Nee Hermieneke, naar de grote Curaçaose schrijver Boeli van Leeuwen. Al is dit lieve katje geen leeuw maar misschien wel een schrijver.

  2. De lieve rode kater Koos heette volledig Koos Naampje. Dus ook hier kan de volledige naam Boelie Bing zijn. Iedereen gelukkig.

  3. Ik denk dat het de kat worst zal zijn hoe hij heet. Op tijd zijn een schone bak en lekker eten en hij is dik tevreden. Maar de naam is wel erg leuk.

  4. Ach Boeli klinkt leuk hoor. Er was vroeger een tekenfilmserie met een sneeuwpop:Boeli. Ieder kerst komt er een sneeuwpopkaars tevoorschijn die mijn dochter Boeli had gedoopt. Dus voor mij klinkt die naam vertrouwd. En katten reageren goed op een naam met een ie erin (heb ik me laten vertellen).

  5. Jammer, ik vond Bing echt lekker origineel en bingkie klinkt in mijn oren zóóóóó lief. Maar goed Boelie zal er verder niet onder lijden.

    • Ja, mr. Darcy, hoe zou het daar mee zijn? Hij was een van mijn muzes (de andere was Ouranos). Geen wonder dat ik weinig inspiratie voel.
      Tja, de naam, het valt niet mee, als alle familieleden zich ermee gaan bemoeien…
      Groetjes van hier, Aleida!

Geef een reactie

