Boeli vindt er iets op

Onze Boeli staat nooit voor het probleem: wat zullen we vandaag weer eten? De dierenarts van het asiel heeft hem namelijk op een dieet gezet van Dentalbrokken omdat hij wat rood tandvlees had. Hij mag er niks anders bijhebben. Dus ja, wat doe je dan als braaf mens én kattenliefhebber? Je houdt je keurig aan die regels. Wij vinden het wel eens sneu, hoor. Het lijken potjandorie wel hondenbrokken, zo groot. Hij moet er ook hard op bijten maar dat zal de bedoeling ook zijn. Hij eet er gretig van, dus wij zijn gewoon zeurkousen eigenlijk. Toch heeft Boeli er wat op gevonden om zijn dieet wat te verrijken, want verandering van spijs doet eten, dat weet iedereen, dus ook een schrandere zelfredzame kat als onze Boelemans. Gisteravond heeft hij zijn eerste zelfgevangen muis genuttigd ! Ja, bij ons dan, hè? Van zijn vroegere adres weet ik dat niet. Ik zat in de kamer nog wat te lezen en ja hoor, daar kwam hij triomfantelijk binnen met zijn buit. De muis was morsdood, dus ik liet het maar even. Boeli gaf hem een lel, het slachtoffertje gleed razendsnel over onze gladde vloerbedekking en Boeli sprong er enthousiast achteraan. Dat ging zo een tijdje door. Naar zijn brokken taalde hij niet. Ik ging nog even wat doen op de computer en toen ik terugkwam, zag ik een restantje muis en een likkebaardende Boeli. Dat had gesmaakt, hoorde ik hem  zeggen.

mei 2014 189

7 thoughts on “Boeli vindt er iets op

  1. Je doet er net zo laconiek over als ik al moet ik meestal (dagelijks) de restanten van de buit op mijn nuchtere maag wegruimen. Uiteraard niet fijn! Mijn kat vindt dat hij nachtdienst heeft.

Geef een reactie

