Tja…

mei 2013 151Ik zal u eens vertellen hoe ik de afgelopen vrijdag heb doorgebracht. Ik stond héél vroeg op, waar ik een bloedhekel aan heb, om om 9 uur al bij de nieuwe dokter te zijn. Zij –want het is nu een zij- zit ook in een ander gebouw, dus nu hoefde ik niet meer naar de Watertorens van Nederland te kijken. Die hing n.l. pakweg…  15 jaar of langer als poster bij de ‘oude’ dokter. Hier hing een intrigerende foto van een vrouw die gezeten voor een lange rij jongetjes iets uit een fles zat uit te delen. De jongetjes hingen allemaal scheef om naar het gezicht van het eerste jongetje te kijken, maar hielden hun voeten keurig op hun  plaats. “Wat zou dat voor spul zijn in die fles?” zei ik. “Vast levertraan…brr… “ zei de vrouw die naast mij kwam zitten. Al snel waren wij in een leuk gesprek gewikkeld, tot er een deur openging en de dokter de vrouw opriep omdat het haar beurt was. Ik moest bij de assistente zijn, niet bij de dokter, maar zíj bleef rustig achter haar glazen luikje zitten, terwijl het inmiddels al ruim tien over negen was. Ik zal toch maar eens vragen, dacht ik. Misschien was er een misverstand? IK liep naar het luikje en legde haar mijn vraag voor. Een mooie en vriendelijke vrouw tussen haakjes. “Oren doen wij altijd ’s middags, wat was uw naam, Aarts, ja hier staat het tien over één”.  “Nou dan kom ik vanmiddag weer terug”, zei ik dapper. Mijn oren moesten namelijk uitgespoten of doorgespoten worden, iets waar ik erg tegen opzag omdat ik dat nooit meegemaakt had. Dus op naar huis, daar zitten zenuwen en daar was ik weer om 13.10 u. Nou, beste lezers, het viel allemaal reuze mee. En inderdaad, het is een heel leuke, meelevende en geduldige assistente. Als de nieuwe dokter ook zo is, boffen wij. Daarna ben ik opgelucht nog een uitgebreide wandeling gaan maken, want het was prachtig weer. Maar wat een stommiteit weer, hè? Gewoon verkeerd in de agenda geschreven. Tja…

5 thoughts on “Tja…

  1. Dat komt natuurlijkomdat je een beetje doof was, nu ze uitgespoten zijn zal je alles best weer een stuk duidelijker horen denk ik zo.

  2. Nou ja, beter zo dan andersom, stel je voor dat je `smiddags komt en dan ze dan zeggen dat de afspraak al in de ochtend geweest is.
    ja, beetje vervelend altijd zulke dingen, maar het komt altijd weer goed.

    Ik heb dan niks met dokters, maar wel wat met tandartsen

  3. Haha ,..ja had ik van de week ook bij mn nacontrole,…maar omdat ik zo’n grote bos bloemen bij me had dat ik er scheef van liep,…kon ik er toch “even tussendoor” 🙂

  4. Het ergste lijkt me toch nog dat je eigenlijk voor niets vroeg bent opgestaan. Al had je opeens tijd voor een mooie wandeling. Dat dan weer wel.

  5. Anici is nu een oude dame, maar het staat mij nog vrij scherp voor de geest dat ze een keer naar de zolder vluchtte en alles, op het kopje na, opat. Ik vind jullie dapper hoor, maar ik vond het geen karweitje dat om herhaling vroeg.

Geef een reactie

