Een succesvolle familiedag (1)

juni 2014 021Afgelopen zondag hadden wij in de familie onze eerste reüniedag. Ik heb er laatst al wat over geschreven, maar ik wilde de datum hier niet neerzetten. Ja, je moet het boevengilde niet tot inbreken aansporen natuurlijk. Ik was de dag(en) ervoor knap zenuwachtig, want ik had, samen met Kwaster godzijdank,  de hele boel georganiseerd. juni 2014 090Ik zal u zeggen: werkelijk álles zat mee. We hadden de hele dag schitterend weer bijvoorbeeld.  Nou? Ik denk dat mijn moeder zaliger hierboven daarvoor gelobbyd heeft. Verder waren er maar twee familieleden afwezig, de een wegens zijn werk, de ander was ziek geworden helaas. Maar verder was iedereen er. Een geweldige opkomst dus. Dat deed mij goed. We kwamen samen bij een brasserie naast de dierentuin, dronken koffie en aten appeltaart en daarna gingen de meesten naar de dierentuin, Ouwehands Dierenpark (in Rhenen).  De nichtjes Mare en Lotte waren heel blij elkaar weer te zien. Lotte had een hele doos met kleurige wol bij zich en haar broertjes kleurpotloden en papier. Dus onder het koffiedrinken kon er al meteen van alles gedaan worden. In de loop van de dag zouden wij dan ook voorzien worden van een armband of een enkelband, ook de heren. Kijk, zo iets zit toch kennelijk in de familiegenen. juni 2014 083juni 2014 097Maar op naar de dierentuin. Wij hadden de kaartjes al on line besteld, dus wij konden zo doorlopen. En ja, het is een heel leuke dierentuin, waar de meeste dieren veel ruimte hebben, maar aan de kinderen is ook gedacht. Zij kunnen zelf ‘jungletje’ spelen.  Op wat foto’s ziet u wat ik bedoel. Natuurlijk konden wij als familie niet de hele tijd bij elkaar blijven –dat zou geen doen geweest zijn- maar geregeld kwamen wij elkaar toch weer tegen. Het was erg gezellig zo. juni 2014 112juni 2014 113 Tegen 4 uur/half 5 zouden wij elkaar bij ‘Tante Loes’ ontmoeten. Een restaurant gelegen aan de Rijn, met grote terrassen, waar voor ieder aldus een mooi uitzicht is. Daar gingen wij aan de borrel, of aan de fris natuurlijk. Hier stop ik even met mijn verhaal (met uw welnemen)  Wordt vervolgd dus.

Update: Dat varken met die krulletjes op foto 3 is een Hongaars wolvarken. Ng nooit van gehoord, laat staan gezien.

8 thoughts on “Een succesvolle familiedag (1)

  1. Leuke foto,s Therese. Wat worden ze al groot. Fijn dat alles goed is verlopen en volgend jaar is de beurt aan iemand anders zeker.

  2. ja, wat fijn he, als alles verloopt zoals gehoopt en dan nog dat wonderschone weer er bij ook!
    Een heel geregel, lijkt me, maar dat heb je dan toch prima gedaan.
    Op zich vind ik dierentuinen niet zo aangenaam, maar ja, je moet toch wat he.

  3. Wat is dat boffen: een reünie met mooi weer. Het klinkt ook allemaal heel gezellig. In Ouwehand heb je je weer in de luren laten leggen: dat is echt geen Hongaars wolvarken, maar gewoon een Nederlandse kruising tussen een varken en een schaap. Want er speelt zich toch wat af op die boerderijen, dat wil je niet weten!
    OTR: Dank voor je fijne en doorwrochte reactie op mijn logje over de beeldenexpo!

  4. Hallo Therese (sorry weet niet hoe ik die mooie streepjes op je naam kan zetten)

    Dank, dank, dank voor je informatie.
    Na 40 jaar weet ik eindelijk wie die jongetjes op mijn broodbord zijn!
    Heb je genoemd ik mijn laatste blog-bericht.

    Hartelijke groet,
    Katrien.

Geef een reactie

