Een nieuwe vriendschap

weblogfoto 2weblog foto 1Een tijdje geleden kreeg ik plotseling van een collega in de kunst op Facebook een uitnodiging om eens samen naar het Joods Historisch Museum in Amsterdam te gaan, kortweg het JHM. Wij kenden elkaar een klein beetje van de Kunstenaarsvereniging én van Facebook, maar niet echt goed dus. Nauwelijks eigenlijk. Dus dat was een leuke verrassing voor mij, maar tegelijk ook wel spannend. Wij spraken af om elkaar op 23juni te treffen in het Museumcafé om 12 uur. Dat is dus gisteren gebeurd. Wij hebben een fantastisch dag gehad. Ik geloof wel dat we dat allebei vonden. Nee, ik weet dat wel zeker eigenlijk. Wij voelden ons vrijwel meteen op ons gemak met elkaar. Wonderlijk is dat. Wij praatten honderduit, wij zagen samen interessante tentoonstellingen daar o.a. van de fotograaf Roman Vishniac En wij babbelden maar door alsof wij in die ene dag ons hele leven konden delen. Ik vergat zelfs te fotograferen, nou moe! Op het nippertje hebben we dat nog gedaan. De beste maakten wij van elkaar in de tram. Leuk hè die onverwachte belevenissen? Dat heb je als je overal ja op zegt, maar daar vertel ik een andere keer nog wel over.

7 thoughts on “Een nieuwe vriendschap

  1. Ja, soms kom je mensen tegen met wie de klik enorm heftig is en waarmee je kunt blijven kakelen. Fraai museum trouwens dat JHM, heeft op mij veel indruk gemaakt….

  2. Altijd een fijne verrassing als je met een zielsverwante leuke tijden kan beleven. Hebben jullie nog Joodse boterkoek genuttigd na afloop in het museum. Daar heeft Bettie het wel eens over.

Geef een reactie

