Over de tuin

weblogfoto 1Ik heb vanmiddag weer eens flink in de tuin gewerkt. Het was er precies het goede weer voor, zonnig en niet te warm. Maar als ik de boel zo eens overzie, verbaast het mij hoe slordig de munt bijvoorbeeld groeit. Wij hadden eens één plantje gekocht en nu staat er genoeg voor het hele dorp. En niet keurig in een bos(je), maar her en der groeien die planten door die andere (door mij gehate) bodembedekking heen en steken er nog bovenuit ook. Ze wedijveren eigenlijk wie het best kan bedekken. Waarom doen die planten nooit wat ik wil?? Dat is de vraag. Er is tot mijn grote vreugde uit zichzelf een papaver komen groeien, mooi heel donkerrood ,maar in plaats dat hij volgend jaar keurig in de border staat, zal hij wel midden op het terras staan. Dát heb ik weer, beste lezers. Tenminste dat vermoed ik nu al. Ik moet strenger zijn, denk ik. Morgen als ik verder ga in de tuin, zal ik alle planten heel bars toespreken. Wat denken ze wel? Ik wil ook wel eens zo’n nette en verzorgde border… *pruttel pruttel*

8 thoughts on “Over de tuin

  1. Hahaha, ik wil een nette verzorgde tuin. Dan moet je een vrachtauto grind laten komen en er drie coniferen in planten. Dat doen mensen hier nogal eens tot mijn woede en tot verdriet van de egeltjes en vogels en vlinders. Getver, wat een diepe treurigheid is dat, zo’n steentuin. Als ik ze dan toch nog op hun kop zie staan omdat er uiteraard toch onkruid in dat grind of tussen die stenen komt, loop ik langs en zeg dan vals: “Fijn, he, zo’n onderhoudsvrije tuin’. Waarmee ik me dan natuurlijk weer eens mateloos populair maak. 🙂

  2. Ik vind dat juist leuk als alles een beetje zijn eigen weg zoekt. Volgens mij vind jij dat ook helemaal niet zo erg 😉

Geef een reactie

