Het Vollemaanfeest

weblogfoto 2weblogfoto 1weblogfoto 3weblogfoto 4Wat hadden wij weer een heerlijke avond aan het IJsselmeer, dankzij onze gastheer Gerrit. Nou ja, de maan speelde natuurlijk ook een belangrijke rol . Dat is, zou ik haast zeggen, de énige die zich niets aantrekt van Gerrit zijn plannen. Het mag op de kalender staan: 12 juni Volle maan, maar toch blijft het spannend. Hij ís er dan wel, maar zal hij zich laten zien? Dit jaar zagen wij hem, maar … slechts twee of drie keer, hoewel wij allen hem met gejuich begroetten. “Hij lijkt wel op Boeli ’s avonds”, zei ik, ‘even zijn gezicht laten zien en hopsakee, weer er vandoor!” Daarentegen hadden wij de hele avond mooi droog weer en konden tot laat buiten zitten. En ik heb heerlijk gezwommen en gedobberd in het water én ben weer uitgenodigd deze zomer vaker gebruik te maken van dit heerlijke ’ bad’ van Gerrit. Alles gasten hadden wat lekkers meegenomen en Gerrit trakteerde op de beste wijn. Er waren dit jaar nog meer musici dan vorig jaar en dat geeft een hoop gezelligheid. Mooie oude muziek en leuke liederen en dat alles aan het water, mensenkinderen, wat wil je nog meer?

weblogfoto 5weblogfoto 9weblogfoto7weblogfoto 6weblogfoto8

ps  Klik op foto’s voor groter.
ps2 Link naar mijn filmpje op Facebook: Klik hier

7 thoughts on “Het Vollemaanfeest

  1. Niks meer Therese,dit is toch op en top genieten?Zulke avonden zijn in ons kikkerlandje maar zelden dat je echt de hele avond buiten kunt verblijven?..Op naar de volgende party…

  2. Het ziet er allemaal heel relaxed uir hoor, jammer dat er geen filmpje is van een dobberende Therese 🙂
    Samen zingen is altijd heel gezellig vind ik, ik hou wel van die ouwe liedjes.

  3. Ahum, mag ik een ietsjepietsje jaloers zijn, gewoon een heel klein beetje al moet ik niet zeuren want net 2 weken terug van heerlijke vakantie. Maar toch…

Geef een reactie

