Een kleurige trui

weblogfoto 007Wordt dit een trui voor Kwaster (Hans) ? Ik denk niet dat u erin trapt. Maar toch denk ik wel eens: “Wat zouden mijn echtgenoot en zoons en schoondochter en kleinkinderen er leuk in uitzien, in mijn mini-truitjes, die ik dan in het groot zou moeten breien. Waarom doe ik dat dan niet? Nou, de kleinkinderen hebben de meest geschikte maat, namelijk nog tamelijk klein, MAAR … ze groeien ERUIT. Al mijn werk bijna voor niks, in mijn ogen dan. En dan truien voor schoondochter? Zij houdt van eenvoud en dat is SAAI breien, hoor. Valt ook af dus. Voor de mannen dan? Hè nee, het zijn flinke lappen, hoor, voor de een wat flinker dan voor de ander, maar toch… Nee, doe ik maar niet. Blijft over voor mijzelf. Nee, ik heb het al gauw té WARM in een trui, dus HOERA, ik hoef alleen maar piepkleine dingen te breien, want dat is nog leuk en doe je ook geen jááááren over. Wil niet zeggen, dat ik het NOOIT zal doen, want je weet maar nooit. Maar voorlopig dus niet, hiep hoi!

13 thoughts on “Een kleurige trui

  1. Oh god een zeurpiet over jeukende truien boven mij..
    Daarom brei ik ook niet meer voor anderen, hoe graag ze het ook zouden willen. Niemand anders dan ikzelf waardeert mijn eigengebreide truien het meest 😀

  2. Ooit breide je voor mij een vest (oké het was geen trui) van zelfgesponnen wol. Die heb ik jáááren gedragen tot hij tot op de draad versleten was. Nee hij kriebelde nooit. Nu ja, de herinnering kriebelt een beetje.

    • Ja, dat is waar. Maar het schoot wel lekker op, dat zelfgesponnen garen én jij spon ook mee. Tja… we kunnen het nog doen. Het spinnewiel staat op zolder. Als ik mij nu maar niet prik…

  3. Ik heb helemaal geen verstand van breien, hoor, maar kun je niet katoen gebruiken? Een katoenen zomertrui of vest kriebelt vast niet. Ik ben momenteel katoenen giletjes aan het haken. Lekker even aanschieten over een bloesje of t-shirt. Leuke vrolijke kleurtjes.

    • Nee joh, ik bedoelde eigenlijk dat die piepkleine dingen zo leuk zijn en best gauw klaar.
      Succes met je giletjes. Ik kreeg een patroon van Ria maar ben er nog niet aan toegekomen.

  4. Lieve Therese, Er zijn misschien wel mensen op facebook, die graag iets gebreid willen hebben. Doe een oproep en laat wat werken van je zien. Onlangs kregen mijn 2 kleindochters een gebreide bal van een moeder van mijn vriendin. Het sloeg in als een bom. Je weet maar nooit. Veel succes Therese!

    • Lieve Margriet, ik zet ze ook af en toe op FB. Als je daar (in een album) wat uitzoekt voor je kleindochters, neem ik wat voor ze mee bij onze volgende ontmoeting.

  5. Wat een schattig truitje. Op dit moment ben ik aan de shawls en omslagdoeken. Maar misschien ga ik voor een kleindochter wel weer eens iets breien. en ooit heb ik voor P. ook een hele ingewikkeld vest gebreid. Echte liefde?

Geef een reactie

