Vervolg expo

weblog 104En wat mij ook zo opviel daar, was dat er zo’n beschaafde stemming heerste. Er werd niet geroepen of geschreeuwd, nee men fluisterde haast. Men was enigszins artistiek gekleed, maar niet al te nadrukkelijk. De kinderen deden keurig wat van hen verwacht werd, ze tekenden en deden dat ook geconcentreerd en in stilte.

weblog 115weblog 142weblog 153weblog 154weblog 155weblog 105Af en toe klonk er muziek vanuit het nagebouwde atelier. Dat had een bezoeker dan aangezet, maar dat mocht ook. Men werd zelfs vriendelijk verzocht dat even te doen. Eigenlijk een weldaad als je uit Bovenkarspel hier arriveert. In West-Friesland praten de meeste mensen zo luid, dat het bijna roepen wordt. Nee, hier was alles rustig, keurig, belangstellend, mooi gekleed, helemaal niets op aan te merken. ZO KAN HET DUS OOK. Sorry, ik maakte mij even kwaad, omdat men dat allemaal wil inperken en weg wil bezuinigen. *pruttelt nog wat na: “Hobby’s van links…”

weblog bijgesneden 086

2 thoughts on “Vervolg expo

  1. Het kan dus wèl wat minder luid, het is ook geen speelkwartier.
    De harde stemmen van noorderlingen, blij dat ik het ook eens van een ander hoor. (ik pruttelde altijd bij het damesschaatsen, het stemgeluid van sommigen deed pijn aan mijn oren maar mijn man zei dat dat hoort bij sportevenementen…)

Geef een reactie

