Boeken

weblog 009Het is pakjesavond, ik weet dat wel, maar wij doen er niet aan. Of zou de Sint misschien toch wat brengen?  Een gemakkelijke plant? Een haarspeld voor mijn almaar langer wordende haar? Een leuk sieraadje? Of een mooi, liefst dik boek?

011Trouwens over boeken gesproken, ik heb pas een schitterend boek gelezen .’ Stoner’ heet het, van John Williams. Ik heb het in één ruk uitgelezen. Mijn breiwerk stond even stil, want ik las en las… jullie hebben het vast allemaal al gelezen, maar ik moet het toch even kwijt. Ik was bij onze vrienden, de Bauertjes, waar wij laatst zo lekker aten, even in hun boekenkast gedoken en leende er drie.

weblog 008De tweede heb ik ook al uit. Een reuze amusant boek van Jan  Gerhard Toonder: ‘De spin in de badkuip’. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar het is een broer van Marten Toonder, u weet wel, van heer Bommel enzo. Dit boek dateert al van 1976, dus of het nog nieuw in de winkel ligt, weet ik niet. Het is een beetje ‘vergeten’ schrijver misschien? Ik zal eens bij de familie B. vragen of zij ook ‘De dronken kanarie’ hebben, want ik heb de smaak te pakken.

weblog 006En van mijn zusje geleend en gelezen van Ton Lanoye: ‘Sprakeloos’, ook al een schitterend boek, waarin hij over zijn moeder vertelt. Dat is nog eens boffen, nietwaar, drie interessante boeken achter elkaar? En tussendoor lees ik van Toon Tellegen ‘Toen niemand iets te doen had’. Nou, zelf heb ik altijd wat te doen bijvoorbeeld de herdershond voor de kerststal afmaken, in elkaar zetten, bedoel ik dan. Plus nog een heleboel andere dingen natuurlijk. Waarom hebben wij, mensen, het toch altijd zo druk? Daar ga ik eens over nadenken. Denkt u mee?

10 thoughts on “Boeken

  1. Wat grappig Thérèse dat je een boek van Jan Gerhard Toonder hebt gelezen. Hij was bevriend met mijn oudste broer, die in de vijftiger jaren bij de Marten Toonder Studio’s werkte. Ik heb veel over hem gehoord, maar nooit iets van hem gelezen, voor zover ik het me kan herinneren. Hij is nooit heel erg bekend geweest als schrijver, misschien een beetje ondergesneeuwd door zijn beroemde broer? Ik heb gezien dat er nog boeken van hem antiquarisch te verkrijgen zijn.

  2. De dronken kanarie , Hier klopt iets niet en Opstaan op zaterdag staan bij ons in de boekenkast dus als je nog meer Jan Gerhard Toonder wil lezen kan dat. Heb er zelf ook weer zin in ( herlezen bedoel ik)

  3. ja, ik ben niet zo van de boeken, wel van de radio en tv. En daar komt Sinterklaas ook langs, kunnen mensen het op die manier vieren. Of met een goed boek natuurlijk.

Geef een reactie

