Een dagje Artis

weblog 026weblog 021Gisteren zou het één dag tamelijk  mooi weer worden, volgens een weerman (of vrouw?) Daarna zou het gaan regenen en sneeuwen. Dus ik besloot dan ook om maar meteen die dag te pakken om naar Artis te gaan. En hoera, het kwam nog uit ook. Ik heb geen spatje regen gehad. Af en toe scheen de zon. Het was een prettig aandoende temperatuur na al die kou die we gehad hebben. En … ik ben nu ook lid van Artis. Je hebt geen abonnement maar je bent lid. Mooi hè? Op de brief staat:  Met uw lidmaatschap draagt u bij aan de natuureducatie, onze  natuurbehoudprojecten, de verzorging van de dieren en planten en de instandhouding van het monumentale park.  Doe ik nog een goede daad ook. “Is het niet saai, als je er nu al weer komt?”, zult u misschien vragen. “Nee. Integendeel, beste lezers”, zal ik dan antwoorden. Een voorbeeldje.  Ik kwam bij de grote vijver en de vorige keer lagen alle pelikanen daar tegen een muur maar wat te kleumen. En nu? Zij stonden vlakbij en hadden het vreselijk druk met hun veren eens een grote beurt te geven. Zodoende kon ik heel wat foto’s van ze maken.

weblog 032weblog 063 Vorige keer was ik ook niet aan het aquarium toe gekomen. “Mam, het aquarium overgeslagen?!?”, riepen onze jongens verontwaardigd. Dat zou mij dus geen tweede keer gebeuren, nam ik mij voor. En zo zag ik niet alleen de vissen en koralen etc. maar ik kwam ook in allerlei andere afdelingen. Ik zag oude affiches van Artis, een allereerste pet gedragen door een toenmalige oppasser, schelpen in een prachtige kast, werk van beroemde tekenaars en daarbij werk van kinderen en volwassenen die daar een cursus kunnen volgen, opgezette dieren en nog veel meer. Even was ik bang daar nooit meer uit te komen, maar opeens was ik toch weer op bekend gebied, bij een romantisch beeld van een waterschenkende dame. Om kort te gaan, ik heb wederom erg genoten. O ja, ik  had ook een klein tekenblokje meegenomen, maar om nu stil te gaan zitten was het nog net even te koud. Misschien de volgende keer? Wie weet?

weblog 051weblog 062weblog 070weblog  077weblog 071weblog 075weblog 083klikklik voor groter

8 thoughts on “Een dagje Artis

  1. Ik denk dat ik ook maar eens lid moet worden… Ik kwam er altijd 1 of 2x per jaar met de peuters plus ouders. Dat lukte makkelijk, met de kaart van de school hoefden we voor iedereen vanaf 3 jaar maar 2.50 te betalen. Tegenwoordig is dat afgeschaft helaas. Met een welzijnspas lukt het ook niet meer. En om voor iedereen het volle pond te betalen wordt te prijzig. Maar ja, nu kom ik er zelf ook niet meer…

    • Hoi Lien, ja inderdaad daar kan je veel plezier van hebben omdat jij dichtbij woont. Het lijkt mij ook zo geweldig de tuin te zien in allerlei seizoenen. Misschien komen we elkaar nog eens tegen, haha.

  2. Leuk! Ja het was heerlijk gisteren! Mooie foto,s heb je gemaakt, daar kunnen we er dan binnenkort nog wel een paar van verwachten, of een tekening.

Geef een reactie

