Valentijn

weblog valentijnHoewel ik mij nog zo had voorgenomen niks aan Valentijn te doen, omdat het grote onzin is en ik schijtziek wordt van al die harten overal, gebeurde mij toch het volgende. Ik kreeg een  prachtige kaart van een oud vriendje -eentje van vroeger, bedoel ik – met de boodschap dat hij mij nog altijd een leuke meid vindt en dat … Nee, dat niet, hoor.    Hans gaf mij een hart van koek, namens de bakker. Het was een klein beetje gebroken, maar wij hebben het eerlijk gedeeld en het smaakte heerlijk. Daarna zag ik een hart op FB van mijn bloedeigen Kwaster tot mijn stomme verbazing, maar goed, het was ironisch bedoeld. Daarna kwam er een hart van een schoolgenootje van onze jongens met wie wij nog altijd contact hebben. “Een fijne Valentijndag voor Hans, Thérèse en Boeli” stond erbij. Kijk, dat vond ik nu toch echt lief. Ja, zo iets kan ik wel waarderen. Intussen werd ik ál milder gestemd over die onzin. “In speciale gevallen kan het toch aardig zijn…” dacht ik.  Aan het einde van de dag klopte Siau Lee aan onze deur. Zij heeft bij ons een atelier voor wie het nog niet wist. En wat bracht zij om ons te verrassen en speciaal voor Valentijn? Een mooie bos irissen nog in de knop. Nou zeg en ik had dit jaar echt mijzelf verteld dat ik er niet aan deed (ook om teleurstelling(en) te voorkomen). Nu scheelde het toch niet veel of er kwam een gelukstraantje in mijn ogen. Soms kunnen mensen heel lief zijn, hoor …

PS dat hartjesgedoe heb ik zelf gedaan. Ik moet nog veel oefenen, dat ziet u wel?

10 thoughts on “Valentijn

  1. Zet ik net op Facebook: het hart denken wij wel weg (ivm je aversie tegen Valentijn) lees ik hier dat het hart eigen maaksel is. Haha! Heel mooi hart!!!😀

  2. Wat een veugde om dit te lezen. Ook ik heb niets met Valentijn, maar wanneer mij dit zou overkomen zou ik ook subiet een traantje moeten wegpinken.

Geef een reactie

