Leef je nog?

weblog 013Ja, dat vroeg Ria in Zeeland mij -lief hoor!- , omdat ik veel te weinig op Het Net aanwezig was de laatste tijd. En hoe komt dat nu? Het is heel simpel. Als je weinig bijzonders meemaakt, heb je niet veel te schrijven. En als je veel meemaakt, heb je te weinig tijd. Bovendien heb ik eindelijk weer eens een beginnetje gemaakt met schilderen en tekenen, want het is toch te gek hoe weinig ik daar wat aan doe. Men kan eens in een dip zitten of het even zat zijn maar het begint nu toch werkelijk op luiigheid te wijzen.  En dat moeten we niet hebben, hè? Want dat is des duivels oorkussen, herinner ik mij.

weblog 021weblog 022weblog 023Maar om even bij te praten hier, ik ben weer naar Artis geweest, ditmaal met mijn dierbare jeugdvriendin. Dat is weer heel anders dan alleen. Wij hadden weer een superleuke dag met mooi weer en we hebben onszelf de oren van de kop gepraat.

weblog 011Afgelopen zondag zijn we, man en zoon Martijn en ik, naar Alkmaar geweest. Er is daar een prachtige tentoonstelling van de Bergense School. Misschien vertel ik er nog over. In ieder geval weet u dat ik nog leef.

En u hoort van mij … *neuriet voor zich uit* : “Papegaaitje leef je nog,  ia  dea, ja meneer ik ben er nog, ia dea, ik heb m’n eten opgegeten en mijn drinken laten staan, ia dea POEF!”

11 thoughts on “Leef je nog?

  1. die oude kinderliedjes zijn wel vaker raar. Welke schrijver sprak zijn verbazing ook alweer uit over dat liedje van die beren die broodjes smeren? Vooral over de zin ‘ik stond erbij en keek ernaar’. Alsof het doodgwoon is dat beren broodjes smeren.

    Hoe dan ook, je had een leuke dag in Artis. Waren daar ook babygiraffen. Pas zag ik er een paar in Blijdorp, zoooo schattig.

Geef een reactie

