Alweer een zonnige dag

weblog 022Eigenlijk is de lente nog niet echt begonnen, die op de kalender dan, maar het lijkt van wel. Alwéér een strakblauwe lucht, hoe is het mogelijk!  Omdat je niet weet, wat we over een tijd krijgen, nam ik maar een soort vrije middag. Ik liet mij door Kwaster helemaal naar het eind van het Streekbos brengen en zou op mijn gemakkie door het bos dwalen en daarna naar huis wandelen. De natuur is nog niet echt wakker geworden, dat zal nog even duren maar door die knalblauwe lucht ziet alles er vrolijk uit. De vogels zongen volop, de honden renden superblij rond, de hangjongeren hingen gezellig te praten en  oudere echtparen of eenlingen strekten rustig en tevreden de benen. De kinderen zaten nog op school, dus er heerste een kalme sfeer. Eigenlijk was ik van plan om eventueel wat te tekenen en thuis had ik nog een lekker zacht potlood opgezocht. Mijn schetsboekje zat in mijn rugzak, dacht ik … maar toen ik een boomstammetje om op te zitten gevonden had met uitzicht op een pittoresk plekje, nee, geen schetsblokje. Hè wat stom nu weer. Wel een potlood maar geen papier. Ik probeerde nog wat in het binnenblad van een agendaatje, maar dat werd niks dus.  Nou ja, niet getreurd, hoor. Het was evengoed een heerlijke middag.

weblog 020

6 thoughts on “Alweer een zonnige dag

  1. De kalenderseizoenen laten we buiten beschouwing, we genieten van wat we zien. Het is mooi buiten, precies zoals je beschrijft. Een goed gevoel.

  2. Ik ben al drie dagen achter elkaar na de koffie met de honden op stap gegaan, gewoon vanwege het prachtige weer. Het is zo mooi buiten. Een lekeere lange wandeling met de jongens en dan ’s middags lekker in de tuin om deze weer voorjaarsklaar te krijgen. hele gevulde dagen maar wat is dat mooi!

  3. Fijn is dat he, je een stukje weg laten brengen, zo heb je weer eens een ander wandelgebied. Je hebt toch wel een foto gemaakt op dat mooie plekje?

Geef een reactie

