Amersfoort (vervolg)

Het museum daar wil ik even apart beschrijven, want het is zeer de moeite waard. Het ligt midden in de stad in een prachtig gebouw en heet Museum Flehite. Van oorsprong was daar de geschiedenis van Amersfoort te vinden, de notabelen op schilderijen, het Mirakel van Amersfoort en nog veel meer.

weblog 032

Maar ook, en daar waren wij het meest benieuwd naar, was er een grote kunstverzameling van het echtpaar  van Schaik te zien. Nu heb je verzamelingen en verzamelingen… het was voor ons afwachten of het interessant was. Wij wisten er namelijk helemaal niets van. Maar gelukkig sprak het werk ons erg aan. Veel kunst over Noord Holland van kunstenaars in onze streek. Het echtpaar woonden namelijk hier in een boerderij en leerden zodoende ‘onze’ kunstenaars kennen. Zelfs werken van enkele bevriende collega’s  en dat was best leuk. Zodoende zagen wij de polders weer eens door het oog van een ander.

weblog 037weblog 003weblog 007weblog 012weblog 038

Ook waren er veel beeldjes van dieren, geïnspireerd door de dierentuin van Amersfoort. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, plaats ik wat foto’s om een indruk te geven. Mocht u daar in de buurt zijn, het is de moeite waard.

7 thoughts on “Amersfoort (vervolg)

  1. Leuk zo’n dagje Amersfoort. Ik heb er een paar jaar gewoond, toen ik daar mijn opleiding deed.
    Ik vind die mannen ook erg mooi

  2. Dat bevindt zich daar allemaal op een goede plek, in een goed gebouw! En zo hoort het ook. En wie weet kom ik daar ooit eens, maar nu weet ik in elk geval van het bestaan.

Geef een reactie

