De storm van 14 miljoen

Zoveel schijnt hij gekost te hebben. Dat vind ik zo typerend dat zo iets weer in geld wordt uitgedrukt. Niet van wat jammer dat er zo veel bomen zijn ontworteld terwijl onze bossen toch al schaars zijn, dat het lang duurt voordat een boom zo groot is geworden dat hij kán omwaaien, dus dat een nieuwe sprietige aanplant niet hetzelfde is als een grote mooie volwassen boom.  Eigenlijk geef ik die storm wel een beetje gelijk dat als er toch gestormd moet worden, dan ook gelijk maar goed. Nu heb ik al bij veel bloggers en facebookers gelezen over hoe en wat. Er zijn kennelijk mensen die ervan houden tot mijn grote verbazing en het machtig spannend vinden, al dat natuurgeweld. Ik niet. Het maakt mij onrustig en ik vind het eng. Ik kom er rond voor uit. Maar goed, het is bijna voorbij, hoewel ik gisteren op mijn wandeling naar het winkelcentrum nog aardig wind tegen had. Maar ja, ik was het binnen zitten zat en ik moest wat dingen kopen. Dus erop uit dan maar. Misschien krijgen wij een redelijke Pasen, hoorde ik bij het weerbericht. Dus niet “een paor aokelige paosdaogen” (in plat Amsterdams) zoals lang geleden in mijn schoonfamilie een aangetrouwde oom, naar buiten kijkend,  geregeld verzucht schijnt te hebben.

weblog 011O ja, nog even dit –ik zou het bijna vergeten hebben- mij bereikte een merkwaardig bericht. Een kabouter  Joris geheten meldde dat hij met twee handjes aan het stuur met wind van opzij over de Brienenoordbrug reed… vreemd hè? Wat doet zo’n klein manneke in een hevige storm op de Brienenoordbrug off all places? Vreemd hoor…

7 thoughts on “De storm van 14 miljoen

  1. Een flinke storm mag ik wel als het maar niet tegelijk met veel zon gepaard gaat; dan zijn de bewegende schaduwen zo druk, daar word ik bijna nerveus van.
    Over Joris heb ik niets gelezen,was het er een van wijlen Poortvliet?

  2. Lieve Therese,
    Ja, ik heb een Kabouterrijbewijs en om dan met een Westerstorm over de Brienenoord ( voor de onwetenden: deze verbindt Rotterdam Noord met Rotterdam Zuid) ite rijden is zelfs in mijn kleine auto levensgevaarlijk, maar het is gelukt. Ook de Patron heeft het gehaald met zijn Taxibus.
    Daarna hebben wij er een stevige borrel (alcoholvrij!!) opgedronken om te bekomen van deze belevenis.
    Groeten van de Patron.

  3. Ik vind storm ook helemaal niks, maar gelukkig kunnen de gebouwen er nog steeds tegen! En dat ze alles in geld uitdrukken, dat lijkt alsof dat de norm is, hoe zou het anders moeten.

Geef een reactie

