Verdrietig

023a

Ik heb een triest bericht en ik moet het nu echt even kwijt. Mijn zwager Willem, de man van mijn zusje Jenneke, is afgelopen vrijdag overleden. Hij was pas net 66 jaar. Ik wist al meer dan een jaar dat hij ernstig ziek was, met heel weinig hoop op genezing. Omdat hij liever had dat het op Facebook en weblogs  niet bekend werd, heb ik er nooit over gesproken. Maar nu wil ik het toch even melden. Ik wil wel graag iets over hem vertellen, maar dan misschien een andere keer. Alleen dit: ik heb grote bewondering voor hem, hoe hij alles voor zijn kleinkinderen bleef doen tot hij het niet meer kon en hoe actief hij bleef met fotograferen en allerlei dingen die zijn belangstelling hadden. Heel bewust heeft hij al zijn beloftes waar gemaakt. Een toen al waarschijnlijk laatste vakantie met zijn vrouw in de Provence, een reisje met zijn zoon naar Rome, omdat hij vond dat die een beloning verdiende en heel veel fotomappen heeft hij afgemaakt voor zijn ‘oogappeltjes’ zijn kleinkinderen. Ook die zullen hem verschrikkelijk missen. Het ergst is het voor mijn zusje, maar dat spreekt natuurlijk. Het is heel triest.

16 thoughts on “Verdrietig

  1. Dat is zeker een heel triest bericht, zesenzestig is ook nog veel te jong. Heel veel sterkte voor iedereen en je zusje in het bijzonder.

  2. Lieve Thérèse,

    Wat heb je dat integer verteld.
    Ontroerend. En wat een geweldig mooi mens is jouw zwager geweest. Koester het als een gouden geschenk.

    Een warme groet van Joyce den Brinker

  3. Wat mooi, dat hij ondanks zijn ernstige ziekte nog alles kon afmaken wat hij wou. Heel veel sterkte gewenst. Dat zijn harde klappen, Thé.

  4. Dit is echt een triest bericht. Afscheid van een dierbare moeten nemen doet veel pijn en geeft verdriet. Ik condoleer je met dit verlies. Ik vind de foto erg mooi en toepasselijk. Ik wens je sterkte en kracht met het verwerken van dit afscheid.

Geef een reactie

